سیاسی

بایدن: ضربه دقیقی به تاسیسات سپاه پاسداران در سوریه وارد کردیم

رئیس جمهور امریکا مدعی انجام حمله ای دقیق از سوی نیروهای امریکایی به «تاسیسات متعلق به سپاه پاسداران ایران در سوریه» شد.

میدل ایست نیوز: جو بایدن، رئیس جمهور امریکا گفت که ارتش ایالات متحده بنا به دستورات وی «ضربه دقیقی» به «تاسیسات سپاه پاسداران ایران و گروه های وابسته به آن در شرق سوریه» وارد کرده است.

به گزارش «روسیا الیوم» این اظهارات در نامه ای از سوی بایدن به رئیس مجلس نمایندگان و رئیس مجلس سنا درخصوص موارد مطابق با قطعنامه اختیارات جنگی (قانون عمومی 93-148) آمده است.

بایدن در این نامه گفته است: گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران ایران حملاتی را علیه نیروها و تأسیسات امریکایی در عراق و سوریه انجام داده‌اند. این حملات، از جمله بیش از ده ها حمله در هفته گذشته، تهدیدی جدی برای جان نیروهای ایالات متحده و نیروهای ائتلاف ایجاد کرده است.

وی افزوده است: همانطور که در 27 اکتبر 2023 اعلام کردم، در پاسخ به این سلسله حملات و تهدیدات مستمر مبنی بر انجام حملات آینده، نیروهای ایالات متحده بنا به دستورات من، حملاتی را علیه تأسیساتی در شرق سوریه که توسط سپاه پاسداران ایران و گروه های وابسته به آن مورد استفاده قرار می گیرد، انجام دادند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: شامگاه 8 نوامبر 2023، نیروهای امریکایی حمله دقیقی را علیه تأسیساتی در شرق سوریه انجام دادند که توسط سپاه پاسداران و گروه های وابسته به آن برای ذخیره سلاح و سایر اهداف مورد استفاده قرار می گرفت. این حمله با هدف بازدارندگی و به نحوی با هدف کاهش خطر تشدید تنش و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام شد.

بایدن توضیح داد که دستور به این اقدام نظامی را بر اساس مسئولیت های خود برای حفاظت از شهروندان امریکایی در داخل و خارج از کشور و ارتقای امنیت ملی و منافع سیاست خارجی امریکا و نیز بر اساس اختیارات قانون اساسی خود به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح و رئیس اجرایی و اداره روابط خارجی ایالات متحده صادر کرده است.

وی تاکید کرد که واشنگتن این اقدام لازم و متناسب را مطابق با قوانین بین المللی و در چارچوب استفاده از حق ذاتی دفاع از خود که در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد تصریح شده است، انجام داد.

بایدن در پایان گفت: من این گزارش را به عنوان بخشی از تلاش هایم برای اطلاع کامل کنگره، مطابق با قطعنامه اختیارات جنگی (قانون عمومی 93-148) ارائه و از حمایت کنگره در این اقدام قدردانی می کنم.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا