سیاسی

منابع اسرائیلی: رؤسای سیا و موساد برای مذاکره درباره تبادل زندانیان به دوحه می‌روند

مقامات اسرائیلی اعلام کردند که مذاکرات برای آزادی اسیران نزد حماس ادامه دارد و اسرائیل آماده است تا بهای آن را بپردازد.

میدل ایست نیوز: مقامات اسرائیلی روز جمعه اعلام کردند که در حال حاضر هیچ توافقی برای مبادله اسیران نزد حماس حاصل نشده اما مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و اسرائیل آماده است تا بهای آن را برای آزادی زندانیان خود در نوار غزه بپردازد.

به گزارش «العربی الجدید» کانال 13 اسرائیل به نقل از همین مقامات اعلام کرد که اسرائیل مایل به توافق مبادله ای است که شامل تعداد زیادی از اسرای خود در نوار غزه می شود.

این کانال افزود که تل آویو برخلاف گزارش رسانه های خارجی مبنی بر تلاش اسرائیل برای انجام توافقات کوچک، به دنبال دستیابی به یک معامله بزرگ برای اسیران خود است که شامل آزادی بسیاری از آنها شود.

یک مقام سیاسی اسرائیلی که نامش فاش نشده به این کانال گفت: هیچ توافق یا تفاهمی وجود ندارد. چندین روز است که در مورد این موضوع صحبت شده و این صحبت ها ادامه دارد. ما در تلاش هستیم تا از هر فرصتی برای آوردن «گروگان ها» استفاده کنیم.

کانال 13 اسرائیل در مورد مذاکرات تأکید کرد که ویلیام برنز، مدیر سیا (آژانس اطلاعات مرکزی امریکا) به گفت و گوهای خود با مقامات اسرائیلی ادامه خواهد داد.  این کانال موضوع تبادل زندانیان را در دستور کار این مقام امریکایی عنوان کرد.

این مقام که نامش فاش نشده گفت که رئیس سیا و مدیر موساد برای مذاکرت سه جانبه با قطری ها به دوحه خواهند رفت تا درباره جزئیات توقف وقفه احتمالی انسانی در جنگ مذاکره کنند و احتمالا چنین چیزی به آزادی «گروگان» ها و ورود کمک های بیشتر به غزه خواهد انجامید.

وی ادامه داد که مذاکرات تا همین چند روز پیش پیشرفت خوبی به سمت توافق نهایی داشت و افزود که اکثر اسیران در نوار غزه زنده هستند.

این مقام افزود که هر آتش بسی در ازای آزادی اسیران، موقت خواهد بود.

گفتنی است دولت قطر نقش میانجی را در این مذاکرات ایفا می کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا