سیاسی

نتانیاهو: یحیی السنوار در غزه است و ما به او خواهیم رسید

نخست وزیر اسرائیل گفت که یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در غزه هنوز در غزه یا داخل تونل ها است و اسرائیل به او خواهد رسید.

میدل ایست نیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در غزه هنوز در غزه یا داخل تونل ها است و «ما به او خواهیم رسید».

به گزارش روسیا الیوم، وی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز امریکا تاکید کرد که اسرائیل به جنگ تا فروپاشی حماس ادامه می دهد.

نتانیاهو اشاره کرد که اسرائیل ایجاد گذرگاه های انسانی که ساکنان غزه بتوانند از آن استفاده کنند را ممکن کرده اما حماس مانع از خروج آنها می شود.

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که جنگ به خوبی پیش می رود و هیچ چیز آن را متوقف نمی کند و مدعی شد: ما پایبند به پیروزی هستیم و این تنها پیروزی برای اسرائیل نخواهد بود بلکه برای همه جهان متمدن علیه بربریت است.

نتانیاهو تاکید کرد که اسرائیل به دنبال اشغال غزه یا کنترل بر آن نیست و هدف از جنگ، فراهم کردن آینده ای بهتر به نوار غزه و خاورمیانه است و این مساله مستلزم شکست حماس است.

وی توضیح داد که اهدافی را مشخص کرده و زمانبندی برای جنگ وجود ندارد زیرا فروپاشی حماس ممکن است مدتی طول بکشد، «مایلم اندکی به طول بیانجامد اما ما گام به گام پیش می رویم و اینگونه خسارت میان سربازان و غیرنظامیان را کاهش می دهیم و بیشترین تعداد ممکن از عناصر حماس را از بین می بریم».

نخست وزیر اسرائیل گفت که ما به دنبال کوچاندن هیچ کس نیستیم، تلاش می کنیم ساکنان شمال غزه را به جنوب و به دور از جنگ منتقل کنیم.

پیش از این نیز وزیر دفاع اسرائیل و ارتش اسرائیل یحیی السنوار را به ترور تهدید کرده بودند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا