سیاسی

پیام شیخ الازهر به شرکت‌کنندگان در نشست سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض

شیخ الازهر در نامه ای به سران کشورهای عربی از آنان خواست که همه قدرت، تجهیزات، تجربه و سیاست خود را برای توقف کشتار مردم غزه به کار گیرند.

میدل ایست نیوز: شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر، در نامه ای به سران کشورهای عربی شرکت کننده در نشست فوق العاده سران کشورهای عربی و اسلامی از آنان خواست که همه قدرت، تجهیزات، تجربه و سیاست خود را برای توقف کشتار مردم غزه به کار گیرند.

به گزارش «CNN» احمد الطیب، در شبکه اجتماعی X خطاب به سران کشورهای حاضر در این نشست گفت: «توفیق شما را در توقف تجاوزات و نسل کشی برادران عزیز فلسطینی و رسیدن به یک راه حل فوری برای توقف ریختن خون بیگناهان که خدا و تمام مردمان جهان می دانند این خون بی گناه است، و همچنین پایان بخشیدن این ظلم که فراتر از طاقت انسان است از خداوند سبحان خواستارم».

الطیب ادامه داد: «ما از شمائیم و از شما حمایت می کنیم، پشت سرتان ایستاده ایم، همه ما امیدواریم و اعتماد داریم که هر آنچه که خداوند به شما اعطا کرده است از قدرت، تجهیزات، خرد، تجربه و سیاست را برای توقف این ظلمی که اسرائیل بر فلسطینیان روا داشته است، به کار خواهید گرفت. به یاد داشته باشید که توقف تجاوزات اسرائیل بر برادران فلسطینی از واجبات دینی و شرعی ما است و همه ما در برابر خداوند مسئولیم چه حاکم باشیم، چه محکوم.

سران کشورهای عربی و اسلامی روز شنبه در کنفرانس مشترک عربی و اسلامی فوق‌العاده که محور اصلی آن مسئله غزه و جلوگیری از دامنه نزاع به دیگر نقاط منطقه است مشارکت می‌کنند.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا