سیاسی

امیر قطر: به تلاش های دیپلماتیک در موضوع غزه ادامه می دهیم

امیر قطر گفت که به تلاش های دیپلماتیک خود برای جلوگیری از خونریزی و آزادی گروگان ها و دستیابی به آتش بس بشردوستانه ادامه می دهیم.

میدل ایست نیوز: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر روز شنبه در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض گفت: برادران ما در غزه در حال تجربه اقدامات وحشیانه از سوی اشغالگران هستند و جامعه بین المللی برای متوقف کردن این جنگ تجاوزکارانه ناتوان است.

به گزارش «الجزیره» وی افزود: جامعه بین المللی تا چه زمانی به رفتار با اسرائیل به گونه ای ادامه خواهد داد که گویی اسرائیل فراتر از قانون است؟

امیر قطر ادامه داد: آنچه در غزه روی می دهد، در تمامی سطوح خطرناک است. با بمباران بیمارستان ها، مدارس و پناهگاه ها، احساسات جریحه دار شد.

وی اظهار داشت: خواستار گشوده شدن دائمی گذرگاه های انسانی برای رساندن کمک ها بدون هیچ شرطی هستیم. بر ضرورت رساندن کمک ها به تمامی نقاط نوار غزه تاکید داریم. این کمترین اقدام قابل اجراست.

امیر قطر همچنین گفت: به تلاش های دیپلماتیک برای جلوگیری از خونریزی و آزادی گروگان ها و دستیابی به آتش بس بشردوستانه ادامه می دهیم.

وی بیان داشت: هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان ها به بهانه های واهی را محکوم می کنیم و خواستار تحقیقات بین المللی هستیم. باید اقدامات بازدارنده ای برای توقف جنایات جنگی مداوم در غزه اتخاذ کنیم.

شیخ تمیم بن حمد تصریح کرد: نباید به محکوم کردن اکتفا کرد بلکه باید اقداماتی برای توقف جنایات جنگی ادامه دار در غزه انجام داد. از راه حل های صلح آمیز و حقوق مردم فلسطین در برپایی کشوری مستقل حمایت می کنیم.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا