سیاسی

اردوغان: شورای امنیت توان جلوگیری از اقدامات اسرائیل را ندارد

رئیس جمهور ترکیه، گفت که جامعه بین الملل، باید درباره اقدامات آشکار اسرائیل در قتل عام مردم غزه وارد عمل بشود ولی ما شاهد آنیم که شورای امنیت، در انجام این امر، ناتوان است.

میدل ایست نیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، امروز یکشنبه گفت که با وجود اینکه بعضی از کشورها برای حفظ منافع امپریالیست خود با اسرائیل ارتباط نزدیکی دارند، اسرائیل در مقابل چشمان مردم، قاتل نوزادان شده است.

به گزارش «الشرق الاوسط» وی با تکرار مواضع ترکیه عنوان کرد که می خواهند ما حماس را سازمان تروریستی بدانیم. حماس، یک سازمان تروریستی نیست بلکه اینان مردمانی هستند که تلاش می کنند از سرزمینشان حفاظت کنند و برای کشورشان مبارزه می کنند.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که اگر رویکرد جو بایدن، رئیس جمهور امریکا این باشد که غزه، سرزمین اسرائیل و متعلق به شهرک نشینان اسرائیل است و برای مردم فلسطین نیست، توافق با وی امکان پذیر نیست.

اردوغان افزود امکان ندارد بدون حضور ترکیه در خاورمیانه، برنامه ریزی کرد یا تصمیمی گرفت. مواضع، ارزش ها و اصول ما روشن است.

وی ادامه داد که هیچ مبنایی بیشتر از نشستی که همه طرف های منطقه از جمله طرف های جنگ در آن شرکت داشته باشند، به صلح خدمت نمی کند.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که جامعه بین الملل، باید درباره اقدامات آشکار اسرائیل در قتل عام مردم غزه وارد عمل بشود ولی ما شاهد آنیم که شورای امنیت، در انجام این امر، ناتوان است.

منبع
الشرق الأوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا