خبر اولسیاسی

درخواست‌های گوترش از ایران در رابطه با حماس و حزب الله

دبیرکل سازمان ملل متحده گفت که با مقامات ایران گفت‌وگو کرده و آنها را تشویق کرده آزادسازی اسرا را بر حماس تحمیل کنند و مانع از ورود حزب الله به جنگ شوند.

میدل ایست نیوز: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحده گفت که با مقامات ایران گفت وگو کرده و آنها را تشویق کرده آزادسازی اسرا را بر حماس تحمیل کنند.

به گزارش روسیا الیوم، وی در مصاحبه ای با سی ان ان، گفت که با ایران گفت وگو کردم و دو مطلب را خواستار شدم: اول اینکه بر حماس برای آزادسازی فوری و نامشروط گروگان ها فشار آورند و دوم اینکه به حزب الله بگویند نباید وضعیتی را ایجاد کند تا لبنان به صورت کامل وارد درگیری شود.

دبیرکل سازمان ملل نسبت به خطر گسترش جنگ و انتقال آن به کرانه باختری و لبنان ابراز نگرانی کرد و گفت که در صورت حمله گسترده حزب الله به اسرائیل، ممکن است نجات نیابد.

وی به سختی ارزیابی چگونگی پاسخ ایران به مطالبات او اشاره کرد و گفت که اطلاعی در این خصوص ندارد آنها همواره گفتند که ارتباطی با این موضوع ندارد اما علنا از خطر گسترش درگیری سخن می گویند، این مساله همواره بسیار مبهم است.

دبیرکل سازمان ملل پیش از این نیز نسبت به خطر گسترش درگیری در منطقه ابراز نگرانی کرده بود.

حماس و گروه های فلسطینی دیگر هفت اکتبر عملیات طوفان الاقصی را در پاسخ به تعرضات نیروها و شهرک نشینان اسرائیلی در حق ملت، دارایی ها و مقدسات آغاز کردند.

حملات پی در پی اسرائیل به نوار غزه از هفت اکتبر نیز منجر به شهادت بیش از 11 هزار و 180 نفر شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا