سیاسی

نصب 980 برجک بتنی در مرزهای عراق با ایران و عربستان

وزارت کشور عراق در سال جاری 980 برجک بتنی برای تقویت مرزهای خود با ایران و عربستان نصب کرده است.

میدل ایست نیوز: محمد عبد الوهاب سکر، فرمانده نیروهای مرزبانی عراق در گفت و گو با «الصباح» اعلام کرد که برجک های بتنی برای جلوگیری از قاچاق و فعالیت های غیر قانونی و تقویت امنیت مرزها، نصب شده است.

وی از ایجاد مسیری مستقیم از مرز الشیب (مرز چذابه در سمت ایران) به طول 650 کیلومتر برای نصب برجک های بتنی در مرز های ایران خبر داد و گفت که پاسگاه های مرزی در فاصله 10 تا 15 کیلومتری مرز ها مستقر بودند و استقرار آنها در مکان های دور و غیر سازماندهی شده، هیچ فایده ای نداشت.

فرمانده مرزبانی عراق همچنین از به کارگیری تجهیزات و ابزار مهندسی برای ایجاد این مسیر و مین‌روبی مین‌های به جا مانده از جنگ ایران و عراق، آغاز ساخت پاسگاه های مرزی جدید و نصب برجک های بتنی خبر داد که نتیجه آن تثبیت مرزها و اتمام عملیات قاچاق در این منطقه خواهد بود.

وی در ادامه به نصب دوربین های حرارتی در مرزهای عراق با ایران که از منطقه نجوین سلیمانه آغاز و در منطقه فاو در بصره به پایان میرسد، اشاره کرد.

گفتنی است در اواخر اوت گذشته، بغداد و تهران، توافقنامه ای امنیتی درباره برچیده شدن اردوگاه های کردهای مخالف ایران در اقلیم کردستان از مرزهای ایران در شمال عراق امضا کردند.

براساس این توافقنامه، تهران عملیات نظامی خود در مرزهای عراق را متوقف می کند و در مقابل بغداد نیز گروه های مخالف ایران را از مرزهای این کشور دور می کند و افراد تحت تعقیب را به ایران تحویل می دهد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا