اقتصادی

مذاکره هواپیمایی ترکیه با ایرباس برای خرید 355 هواپیما

خطوط هوایی ترکیه در حال مذاکره با «ایرباس» برای ثبت سفارش خرید 355 فروند هواپیما است.

میدل ایست نیوز: خطوط هوایی ترکیه در حال مذاکره با «ایرباس» برای ثبت بزرگ‌ترین سفارش خود در طول تاریخ فعالیت این شرکت است.

به گزارش «بلومبرگ» مدیریت حمل و نقل هوایی ترکیه و مسئولان «ایرباس» در استانبول دیدار و درباره خرید 345 فروند هواپیما و سفارش 10 هواپیمای «A350-900» که ژانویه گذشته اعلام شده بود، گفت و گو کردند.

این آژانس خبری گفت این خرید شامل 75 فروند هواپیمای «A350 – 900»؛ 15 فروند هواپیمای «A350-1000»؛ 5 فروند هواپیمای باربری «A350F» و 250 فروند هواپیمای «A321 NEO» می شود.

طبق اعلام برخی اشخاص در مذاکرات محرمانه خرید این هواپیماها، که ترجیح دادند نامشان فاش نشود، ممکن است دستیابی به توافق خرید، روز دوشنبه همزمان با آغاز نمایشگاه هوانوردی دبی 2023 اعلام شود.

این افراد ضمن اعلام تداوم مذاکرات پیرامون خرید هواپیماها، خاطرنشان کردند که تعداد نهایی این هواپیماها ممکن است تغییر کند.

مسئولان خطوط هواپیمایی ترکیه، همچنین با شرکت «رولز رویس» درباره اعطای خدمات نگهداری و ارائه موتورهای یدکی برای هواپیما های پهن پیکر «A350» مذاکره کردند.

احمد بولات، رئیس ترکیش ایرلاین در ماه مه گذشته اعلام کرد که این شرکت هواپیمایی قصد دارد 600 فروند هواپیما سفارش دهد و از توضیح بیشتر درباره جزئیات این سفارش از «ایرباس»، خودداری کرد.

بولات افزود که در نظر دارد با جابه جایی 170 میلیون مسافر در 10 سال آینده شاهد رشد 7.4 درصدی در خطوط هواپیمایی ترکیه باشد.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا