اقتصادیسیاسی

ازسرگیری تولید گاز در میدان «تمار» اسرائیل

میدان گازی «تمار» اسرائیل، بعد از 5 هفته توقف از 7 اکتبر گذشته، فعالیت خود را به صورت جزئی از سر گرفت.

میدل ایست نیوز: میدان گازی «تمار» اسرائیل، بعد از 5 هفته توقف از 7 اکتبر گذشته، فعالیت خود را به صورت جزئی از سر گرفت.

به گزارش «الشرق الاوسط»، میدان گازی «تمار» منبعی اصلی گاز مورد نیاز ژنراتور های برق و صنعت اسرائیل به شمار می آید و بخشی از تولیدات آن نیز، به کشورهای دیگر، صادر می شود.

شرکت نفت امریکایی «شورون» پیمانکار این میدان گازی اعلام کرد که به درخواست وزارت نیروی اسرائیل برای ازسرگیری تولید، تامین گاز طبیعی برای مشتریان در اسرائیل و کشورهای منطقه از میدان گازی «تمار» از سر گرفته شد.

میدان گازی تمار 10 میلیارد مترمکعب گاز تولید می کند که 85 درصد آن در بازار داخلی و 15 درصد آن به اردن و مصر صادر می شود.

پیش تر، در 10 اکتبر گذشته، شرکت امریکایی «شورون» که پیمانکار این میدان گازی است اعلام کرد که از وزارت انرژی اسرائیل دستور گرفته که عملیات تولید گاز را متوقف کند.

وزارت انرژی اسرائیل نیز اعلام کرد که در پی تنش در مرزهای جنوبی دستگاه دفاعی اسرائیل دستور توقف موقت تولید در میدان گازی تمار را داده است و افزود که جایگزین‌هایی را برای تأمین نیازهای سوخت کشور در نظر گرفته است.

این وزارتخانه در بیانیه دیگری نیز تأکید کرد که نخست‌وزیر به وزیر انرژی اختیارات لازم را داده که ظرف دو هفته آینده در صورت لزوم در بخش انرژی اعلام وضعیت فوق‌العاده کند.

میدان گازی تمار در 25 کیلومتری شهر ساحلی اشدود در ساحل جنوبی اسرائیل در دریای مدیترانه است و از شمال نوار غزه قابل مشاهده است و در تیررس نیروهای حماس قرار دارد.

تولید گاز این میدان گازی در سال 2022 با 18 درصد افزایش به 10.25 میلیارد مترمکعب رسیده بود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا