سیاسی

تاکید السودانی بر هماهنگی امنیتی ایران و عراق

نخست وزیر عراق و فرمانده نیروی انتظامی ایران در بغداد دیدار و بر هماهنگی امنیتی در پرونده های کنترل مرز و مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح در عراق امروز دوشنبه میزبان احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بود.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، دو طرف در این دیدار، راه های مختلف همکاری بین عراق و ایران درخصوص حفظ امنیت داخلی و پیگرد جرائم سازمان یافته را بررسی کردند.

السودانی و رادان بر هماهنگی امنیتی دوجانبه در پرونده های کنترل مرز و مبارزه با قاچاق مواد مخدر که چالش مشترک دو کشور محسوب می شود، تاکید کردند.

نخست وزیر عراق در این دیدار بر اهمیت همکاری میان پلیس دو کشور برای اجرای قانون و گسترش امنیت و ثبات در راستای تقویت شراکت، تبادل تجاری و انسجام در پرونده های اقتصادی مختلف تاکید کرد.

روز گذشته نیز رادان با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق دیدار و درباره تقویت همکاری و هماهنگی میان دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها و مبارزه با تروریسم و کنترل مرزها گفت‌وگو کرد.

رادان روز گذشته سفری رسمی وارد بغداد شد و در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال سپهبد «عادل الخالدی» معاون اول وزیر کشور عراق در امور پلیس قرار گرفت.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا