اقتصادیسیاسی

جهش 60 درصدی صادرات گاز اسرائیل به مصر

صادرات گاز اسرائیل به مصر پس از کاهش نگرانی های امنیتی از جنگ غزه، در ماه جاری 60 درصد افزایش یافت.

میدل ایست نیوز: طبق اعلام افراد آگاه از واردات مصر، صادرات گاز اسرائیل به مصر پس از کاهش نگرانی های امنیتی از جنگ غزه، در ماه جاری 60 درصد افزایش یافت.

به گزارش «الشرق-بلومبرگ» یکی از این افراد که نخواست نامش فاش شود گفت که عرضه گاز اسرائیل به مصر به 350 تا 400 میلیون فوت مکعب در روز افزایش یافته که نسبت به روزهای نخست در ماه جاری 100 تا 150 میلیون فوت افزایش داشته است. اما علیرغم این افزایش، میزان صادرات فعلی حدود نیمی از میزان عرضه پیش از جنگ غزه است.

شرکت «شورون» روز دوشنبه اعلام کرد که عرضه گاز از میدان «تمار» به مشتریان خود در اسرائیل و منطقه را پس از وقفه در ماه گذشته به علت نگرانی های امنیتی پس از آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر، ازسرگرفته است.

همچنین مجموع تعداد کامیون های حامل گاز از اسرائیل به مقصد مصر پس از آنکه قاهره در اواخر ماه گذشته از توقف کامل ورود کامیون های اسرائیلی خبر داد، افزایش یافته است.

گفتنی است سوم نوامبر جاری صادرات گاز طبیعی از اسرائیل به مصر که به دلایل امنیتی متوقف شده بود، مجددا از سرگرفته شد.

اسرائیل از سال 2020 در قراردادی به ارزش 15 میلیارد دلار، گاز به مصر صادر می کند.

گاز اسرائیل از طریق کارخانه های میعانات گازی مصر در ادکو و دمیاط نیز به اروپا صادر می شود و افزایش واردات گاز از اسرائیل به مصر، مجددا مصر را به بازاری برای صادرات گاز به اروپا تبدیل می کند.

منبع
الشرق-بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا