سیاسی

هشدار درباره تبدیل بیمارستان‌های غزه به «سردخانه‌های نگهداری اجساد»

مدیر بیمارستان الشفا در غزه گفت که هیچ یک از اتاق‌های عمل این بیمارستان به دلیل قطع شدن برق قابل استفاده نیستند.

میدل ایست نیوز: سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داده است که در صورت عدم برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی در نوار غزه بیمارستان‌های این باریکه تبدیل به «سردخانه» برای نگهداری از اجساد قربانیان خواهد شد.

مراکز درمانی در نوار غزه از یک سو در معرض حملات قرار دارند و از سوی دیگر با قطع جریان برق روبرو هستند.

تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفته که در پی «حملات مکرر» به بیمارستان الشفا در شهر غزه ارتباط خود با کادر درمان در این بیمارستان را از دست داده است.

از سوی دیگر، مدیر بیمارستان الشفا در غزه روز یکشنبه گفت که هیچ یک از اتاق‌های عمل این بیمارستان به دلیل قطع شدن برق قابل استفاده نیستند.

دکتر محمد ابوسلمیه گفت: «اتاق‌های عمل کاملا بی‌استفاده شده‌اند. مجروحان به ما مراجعه می‌کنند ولی ما نمی‌توانیم چیزی جز کمک‌های اولیه به آنها ارائه کنیم.»

وی افزود: «هر کسی که نیاز به جراحی داشته باشد می‌میرد و ما هم نمی‌توانیم کاری برای او انجام دهیم.»

مدیر بیمارستان الشفا همچنین گفت که با اتمام اکسیژن، کارکنان بیمارستان نهایت تلاش خود را کرده‌اند تا نوزادان نارس را که در انکوباتور بوده‌اند به هر ترتیبی نجات دهند.

وی اظهار داشت: «من همین چند لحظه پیش به آنها سر زدم. آنها اکنون خارج از انکوباتور هستند. آنها را در فویل پیچیدیم و آب داغ کنارشان گذاشته‌ایم تا بتوانیم گرم نگهشان داریم.»

دکتر ابوسلمیه ادامه داد که روز گذشته چند کودک در بخش مراقبت‌های ویژه جان خود را از دست دادند.

گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان حاکی است که درگیری‌های شدید در نزدیکی بیمارستان الشفا، «شرایط فاجعه‌باری» را برای بیمارستان غزه به وجود آورده است.

همزمان، اداره بهداشت غزه شامگاه یکشنبه ۱۲ نوامبر ۲۰۲۳ از افزایش شمار قربانیان حملات اسرائیل به  این بخش محاصره شده خبر داد.

به گفته مسئولان حماس تعداد قربانیان این حملات از هفت اکتبر تا کنون به ۱۱ هزار و ۱۸۰ نفر افزایش یافته است.

به گفته وزارت بهداشت دولت حماس، در میان کشته‌شدگان تا به امروز نام ۴۶۰۹ کودک و ۳۱۰۰ زن به ثبت رسیده و ۲۸ هزار و دویست نفر نیز در این حملات مجروح شده‌اند.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا