سیاسی

الاعرجی در دیدار رادان: عراق در اجرای مفاد توافق امنیتی با ایران جدی است

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار فرمانده نیروی انتظامی ایران گفت که هدف عراق، جلوگیری از هرگونه حضور مخالفان مسلح در خاک خود است.

میدل ایست نیوز: قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق روز دوشنبه در بغداد میزبان احمدرضا رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه او بود. در این دیدار محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد نیز حضور داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در بیانیه دفتر رسانه ای مشاور امنیت ملی عراق آمده است: در این دیدار همکاری های امنیتی و راه های تقویت و توسعه روابط عراق و ایران از طریق تبادل تجارب و اطلاعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الاعرجی تاکید کرد که امنیت به دست آمده در عراق مرهون فداکاری مردم و شکست تروریسم توسط آنان است.

وی خاطرنشان کرد: دولت محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق مشتاق حفظ و توسعه روابط با ایران در راستای منافع دو کشور و دو ملت همسایه است.

مشاور امنیت ملی عراق افزود: السودانی مدام تاکید می کند که خاک عراق نباید به عنوان نقطه ای برای حمله به همسایگان مورد استفاده قرار گیرد و هدف عراق جلوگیری از هرگونه حضور مخالفان مسلح در خاک خود است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: عراق برای اجرای مفاد توافقنامه امنیتی بین دو کشور جدی است.

فرمانده نیروی انتظامی ایران نیز با اشاره به اهمیت نقش عراق در منطقه تاکید کرد که کشورش به دنبال افزایش همکاری ها و تبادل تجارب و ظرفیت ها با عراق است.

گفتنی است در اواخر اوت، بغداد و تهران، توافقنامه ای امنیتی درباره برچیده شدن اردوگاه های کردهای مخالف ایران در اقلیم کردستان از مرزهای ایران در شمال عراق امضا کردند.

براساس این توافقنامه، تهران عملیات نظامی خود در مرزهای عراق را متوقف می کند و در مقابل بغداد نیز گروه های مخالف ایران را از مرزهای این کشور دور می کند و افراد تحت تعقیب را به ایران تحویل می دهد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا