خبر اولسیاسی

وزارت خارجه امریکا: آماده اقدامات بیشتر برای دفاع از مواضعمان در عراق و سوریه هستیم

سخنگوی وزارت خارجه امریکا بر آمادگی کامل این کشور برای انجام اقدامات بیشتر به منظور حفاظت از شهروندان و تأسیسات امریکا تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: ساموئل وربرگ، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، نسبت به هدف قرار دادن پایگاه های نظامی و نیرو های امریکایی در عراق و سوریه هشدار داد و بر آمادگی کامل کشورش برای اجرای اقدامات بیشتر برای حفاظت از شهروندان و تأسیسات امریکا تاکید کرد.

به گزارش «اسکای نیوز»، این سخنان سخنگوی وزارت خارجه امریکا زمانی ایراد شد که پنتاگون خبر داد که در چند هفته گذشته، نیروهای امریکایی در عراق و سوریه، بیش از 46 بار مورد حمله پهپادی و موشکی قرار گرفتند.

وربرگ درباره نگرانی ها درباره کشیده شدن امریکا به نزاع در حال گسترش در خاورمیانه گفت: همانگونه که مطلع هستید، در دو روز گذشته، جو بایدن رئیس جمهور امریکا دستور حمله به زیرساخت های گروه های وابسته به ایران، در شمال سوریه، را صادر کرد.

وی ادامه داد که در پاسخ به «حمله های اخیر سپاه ایران و گروه های وابسته آن» به پایگاه های نظامی امریکا و پایگاه های ائتلاف در عراق و سوریا، حمله دقیقی انجام شد.

وربرگ افزود که ما با این حمله آزادی عمل و قدرت و توانایی گروه هایی را مختل کردیم که مستقیما مسئول حمله به نیروهای امریکایی مستقر در عراق و سوریه هستند که بخشی از ماموریتشان، شکست داعش است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا ضمن تاکید بر آنکه این حملات غیر قابل قبول است و نباید ادامه یابد، گفت که بایدن و دولت امریکا آمادگی کامل دارند تا برای محافظت از مردم امریکا و تأسیسات آن، اقدامات بیشتری انجام دهند و ما همچنان بر جلوگیری از تشدید تنش ها اصرار داریم.

وی افزود: امریکا تمایلی به جنگ با ایران ندارد، اما تدابیر لازم برای محافظت از مردم امریکا و مصالح کشورش را انجام خواهد داد و این حملات در پاسخ به حمله های پی در پی گروه های هم پیمان با ایران انجام شده است.

وزارت دفاع امریکا روز دوشنبه اعلام کرد که ۴۵ سرباز این کشور طی کمتر از سه هفته گذشته در ۳۸ حمله مختلف در سوریه و عراق مجروح شدند.

به گفته پنتاگون از روز ۲۰ اکتبر تاکنون ۲۰ حمله راکتی و پهپادی در عراق و ۱۸ حمله مشابه نیز در سوریه علیه نظامیان امریکا صورت گرفت.

وزیر خارجه امریکا که یکشنبه شب به بغداد سفر کرده بود در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از دیدار با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، تاکید کرد که پیام بسیار واضحی به کسانی که نظامیان امریکایی را تهدید می‌کنند، می‌دهیم مبنی بر اینکه این کار را انجام ندهید.

واشنگتن ایران را متهم می‌کند که به صورت نیابتی در این حملات نقش داشته است.

امریکا حدود ۹۰۰ نظامی در سوریه و نزدیک به ۲۵۰۰ سرباز در عراق داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا