سیاسی

انتشار اولین ویدئو از شهروند اسرائیلی ـ روسی ربوده شده در عراق

رسانه‌های وابسته به گروه‌های مسلح عراقی برای اولین بار فیلمی از شهروند اسرائیلی ـ روسی ربوده شده در عراق را منتشر کردند.

میدل ایست نیوز:  رسانه‌های وابسته به گروه‌های مسلح عراقی در ساعات اخیر ویدئویی از «الیزابت تسورکوف» شهروند اسرائیلی ـ روسی ربوده شده در عراق منتشر کرده‌اند که زمان ضبط آن مشخص نیست اما به نظر می‌آید که هدف از انتشار آن این است که وی هنوز زنده است.

به گزارش نشریه «نیویورک تایمز» امریکا، این فیلم همچنین نشان می‌دهد که قطعا بعد از 7 اکتبر ضبط شده چون تسورکوف از اسیرانی که در دست حماس هستند سخن می‌گوید.

این شهروند اسرائیلی روسی که گفته شده برای «کار پژوهشی درباره تشیع» به عراق رفته بود در ماه مارس گذشته در بغداد ناپدید شد و بعدتر در ماه ژوئیه نخست‌وزیر اسرائیل حزب‌الله عراق را به ربودن وی متهم کرد. هیچ گروهی در عراق مسئولیت ربودن وی را بر عهده نگرفته است.

در آن زمان دولت عراق تحقیقات در این باره را آغاز کرد اما هیچ گاه نتیجه این تحقیقات اعلام نشد.

تسورکوف در فیلم منتشرشده از وی به عبری سخن می‌گوید و برای حرف‌های او زیرنویس عربی گذاشته شده است. او خطاب به خانواده‌های اسیران اسرائیلی می‌گوید: «اگر می‌خواهیم اعضای خانواده‌تان را ببینید به جنگ پایان دهید».

وی ادامه می‌دهد: «از خانواده‌های گروگان‌ها می‌خواهم که برای توقف جنگ در غزه تلاش کنند، این جنگ را نتانیاهو از طریق همسر و پسرش مدیریت می‌کنند و این وضعیت به مرگ گروگان‌ها می‌انجامد».

او در پایان این پیام ویدئویی از خانواده‌اش می‌خواهد که برای نجات او در کوتاه‌ترین زمان تلاش کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا