اقتصادیسیاسی

توافق عراق با ترکیه برای تقویت حواله ارزی با یورو

یک منبع در بانک مرکزی عراق از توافق بانک مرکزی با بانک های ترکیه برای افتتاح حساب هایی برای بانک های عراق با هدف تقویت حواله ارزی با ارز یورو خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک منبع در بانک مرکزی عراق از توافق بانک مرکزی با بانک های ترکیه برای افتتاح حساب هایی برای بانک های عراق با هدف تقویت حواله ارزی با ارز یورو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت که بانک مرکزی عراق با بانک های ترکیه برای افتتاح حساب هایی برای بانک های عراق با هدف حواله ارزی و تقویت پشتوانه برای تامین مالی تجارت خارجی با ارز یورو توافق کرد.

وی افزود که این توافق در دیدار علی محسن العلاق، رئیس بانک مرکزی عراق با سفیر ترکیه، رئیس شورای بازرگانی ترکیه و مدیران شعبه های بانک های ترکیه در عراق انجام شد.

منبع مذکور اشاره کرد که پیشنهادهای دیگری وضع شده که در نشست آتی در ماه جاری که در استانبول با مشارکت بانک مرکزی عراق و نمایندگانی از بانک های عراقی برگزار می شود، بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از این توافق، تسهیل تبادل تجاری میان عراق و ترکیه و گسترش راه های حواله خارجی برای واردکنندگان با ارز یورو است، تاکید کرد که بانک مرکزی عراق، اقداماتی را برای کاهش قیمت تبدیل دلار اتخاذ کرده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا