اقتصادیسیاسی

آمادگی عراق برای تسهیل نقل و انتقالات بانکی با ترکیه

بانک مرکزی عراق آمادگی خود را برای تسهیل فرآیندهای نقل و انتقالات خارجی از طریق فعال سازی ارتباط بین شعب بانک های عراقی در ترکیه و شعب بانک های ترکیه در عراق اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: یک منبع دولتی عراق روز پنجشنبه نتایج مذاکرات عراق با طرف ترکیه ای برای تنظیم مبادلات تجاری را فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) این منبع گفت: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دستور انجام گفت و گوهایی گسترده با طرف ترکیه ای را داد تا مبادلات تجاری بین عراق و ترکیه بر اساس مبانی و استانداردهایی بهتر سازماندهی شود و از مهار فشار بر بازار موازی و تقاضای دلار نقدی برای تامین برخی از ابعاد مبادلات تجاری میان دو کشور اطمینان حاصل شود.

این منبع خاطرنشان کرد: روز گذشته نشست گسترده ای بین بانک مرکزی عراق و تعدادی از مشاوران نخست وزیر با هیئتی به ریاست سفیر ترکیه، بانک های ترکیه ای فعال در عراق و نماینده بخش خصوصی ترکیه برگزار شد.

در این مذاکرات بر اهمیت تطبیق اسناد نقل و انتقال توسط گمرکات ترکیه با کالاهای عرضه شده به عراق در مبادی گمرکی ترکیه در راستای منافع و ثبات تجارت بین دو کشور تاکید شد.

در این مذاکرات همچینن تاکید شد که ارتباط صادرات ترکیه با اسناد انتقال بانکی از طریق گذرگاه های مرزی ترکیه به اقتصاد عراق کمک می کند و بازرگانان عراقی به جای استفاده از ابزارهای بازار موازی و دلارهای نقدی برای تامین مالی تجارت خود با ترکیه، از نقل و انتقالات مالی از طریق سیستم بانکی استفاده و به این کار تشویق خواهند شد.

طبق اعلام منبع فوق، بانک مرکزی عراق آمادگی خود را برای تسهیل فرآیندهای نقل و انتقالات خارجی از طریق فعال سازی ارتباط بین شعب بانک های عراقی در ترکیه و شعب بانک های ترکیه در عراق اعلام کرد.

موضوع تسهیل استفاده از کارت های اعتباری در بازار بانکی ترکیه برای ساکنان و گردشگران عراقی نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این منبع تاکید کرد که این اقدامات در راستای تنظیم و تثبیت تجارت بین دو کشور دوست از طریق روش‌ها و ابزارهای قانونی و بانکی مصوب است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا