سیاسی

ادامه جنگ غزه در چهل و یکمین روز خود

جنگ اسرائیل علیه نوار غزه در حالی برای چهل و یکمین روز ادامه دارد که نیروهای اسرائیلی برای دومین بار به مجتمع درمانی شفا یورش بردند.

میدل ایست  نیوز: گزارش هایی از داخل این مجتمع دریافت شده که ارتش اسرائیل ده‌ها فلسطینی را بازداشت و مجبور به درآوردن لباس‌های خود کرد.

به گزارش «الجزیره» این در حالی است که هشدارها درباره خطر شدیدی که نوزادان نارس و بیمار را تهدید می‌کند، افزایش یافته است.

آمار رسمی از افزایش تعداد شهدای نوار غزه از آغاز جنگ به 11500 نفر شامل 4710 کودک و 3160 زن و نیز  حدود 30 هزار زخمی حکایت دارد.

وزارت بهداشت فلسطین روز گذشته اعلام کرد که برای چهارمین روز متوالی با چالش‌هایی در به‌روزرسانی آمار قربانیان به دلیل فروپاشی خدمات و ارتباطات در بیمارستان‌های شمال غزه مواجه است.

بامداد روز پنجشنبه، جنگنده‌ها و توپخانه‌های اسرائیل به مناطقی در مرکز نوار غزه و مناطق شمالی شهر غزه حمله کردند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) گزارش داد که جنگنده ها دو خانه در اردوگاه النصیرات را بمباران کردند که در نتیجه آن تعدادی غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.

این خبرگزاری افزود که هواپیماهای اسرائیلی حملات شدیدی را در بیت لاهیا و اطراف بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه انجام دادند.

این منبع با اشاره به اینکه توپخانه ارتش اسرائیل چندین محله از شهر غزه از جمله محله حی الرمال را بمباران کرد، از محاصره شهر و جلوگیری از تردد شهروندان و آمبولانس ها خبر داد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا