خبر اولسیاسی

رئیس بیمارستان شفا: هر لحظه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنیم

رئیس بیمارستان شفا در نوار غزه با بیان اینکه هر لحظه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنیم، گفت که این بیمارستان بدون آب و برق و غذا به زندانی بزرگ تبدیل شده است.

میدل ایست نیوز: محمد ابو سلمیه، رئیس بیمارستان شفا گفت که نظامیان اسرائیلی همچنان در داخل بیمارستان حضور دارند،  و خط انتقال آب را هم منفجر کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی با اشاره به اینکه هیچ آبی اکنون در بیمارستان یافت نمی‌شود، گفت که تانک‌های اسرائیلی همچنان بیمارستان را محاصره کردند.

ابو سلیمه با بیان اینکه نمی‌توانیم اجساد را از بخش‌های مختلف بیمارستان خارج کنیم، اشاره کرد که بیش از 650 بیمار، 500 نفر از کادر درمانی و پزشکی و بیش از 5000 آواره و بی‌سرپناه همچنان در بیمارستان حضور دارند.

وی اوضاع را فاجعه‌بار خواند و گفت که حاضرین در بیمارستان از شدت تشنگی فریاد می‌زنند و حتی نمی‌توانیم آشغال‌ها را به خارج از بیمارستان انتقال دهیم.

رئیس بیمارستان شفا تصریح کرد که شلیک تک‌تیراندازهای اسرائیلی ادامه دارد و کسی نمی‌تواند از مکانی به مکان دیگر جابجا شود و پهپادهای اسرائیلی به طور لحظه‌ای بر فراز بیمارستان شفا در حال گشت‌زنی هستند.

وی افزود که شماری از نظامیان اسرائیلی در بخش‌های مختلف بیمارستان به ویژه بخش اورژانس حضور دارند و اقدام به خارج کردن اجساد می‌کنند.

ابو سلیمه با اشاره به اینکه حدود 80 شهید را دفن کردیم و مابقی در راهروها افتاده یا در سردخانه هستند و صهیونیست‌ها آن‌ها را جابجا می‌کنند، بیان کرد که اجساد زیادی هنوز داخل بیمارستان است و برای جلوگیری از وقوع فاجعه‌ای بهداشتی قصد خارج کردن آن‌ها را داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه هیچ اکسیژنی در بیمارستان وجود ندارد، اوضاع بسیار سخت و فاجعه‌بار است، گفت که روایت‌های اشغالگران در مورد وجود اسلحه در بیمارستان یا در بخش آزمایشگاه دروغ محض است.

رئیس این بیمارستان گفت که حتی در قانون جنگ هم اجازه ایجاد اینگونه اوضاع غیرانسانی در بیمارستان شفا را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه هر لحظه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنیم، گفت که بیمارستان شفا بدون آب و برق و غذا به زندانی بزرگ تبدیل شده است و این جنایتی است که تاریخ از آن خواهد گفت.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا