اقتصادیخبر اولسیاسی

تصمیم اتحادیه اروپا برای حمایت 10 میلیارد دلاری از مصر

گزارش‌های اقتصادی حاکی از آن است که اتحادیه اروپا تصمیم دارد تا تلاش‌ها برای تعمیق روابط خود با مصر را تسریع بخشد و کمک کند تا این کشور پیامدهای فزاینده ناشی از جنگ در نوار غزه را رفع کند.

میدل ایست نیوز: گزارشات غربی به نقل از منابع آگاه می گوید که اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، تصمیم دارد برای پیشبرد تلاش ها در حمایت از توسعه اقتصادی مصر و کاهش تأثیرات بحران جاری، به زودی به قاهره سفر کند.

به گزارش «اسپوتنیک» بر اساس این گزارشات، اتحادیه اروپا در حال حاضر می‌خواهد مشارکتی را در این زمینه بررسی کند؛ اما این اتحادیه به دنبال تسریع این اقدام با توجه به اهمیت استراتژیک قاهره و نگرانی در مورد افزایش جریان پناهجویان از جمله کشورهای آفریقایی مانند سودان است.

به گفته منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه از تلاش‌های جاری در این راستا حمایت می‌کنند.

طبق گزارشات فوق، این طرح شامل 6 اولویت در حوزه های اقتصاد، سرمایه گذاری، مهاجرت و امنیت است.

اتحادیه اروپا همچنین به دنبال بررسی گزینه هایی با کشورهای عضو است تا به مصر برای پرداخت بدهی سنگینش کمک کند.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا قرار است یک طرح سرمایه‌گذاری با هدف تزریق 9 میلیارد یورو (9.8 میلیارد دلار) به بخش‌هایی مانند طرح‌های دیجیتال، انرژی، کشاورزی و حمل‌ونقل پیشنهاد کند.

بر اساس این گزارشات، هدف از این طرح کاهش مهاجرت غیرقانونی به اروپا از طریق کمک به مصر در مدیریت مرزها، اقدامات ضد قاچاق و بازگشت داوطلبانه مهاجران است.

اقتصاد مصر به دلیل کمبود شدید ارز خارجی، با بدترین بحران خود در دهه های اخیر مواجه است.

ارزش پول مصر از اوایل سال 2022 سه بار کاهش یافته و تقریباً نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

منبع
اتحادیه اروپا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا