سیاسی

رایزنی الصفدی و بلینکن درباره راه‌های پایان جنگ در غزه

وزیر خارجه اردن در گفت‌وگو با همتای امریکایی خود بر لزوم توقف فوری جنگ، کشتار و ویرانی در غزه تاکید کرد و نسبت به پیامدهای انسانی، امنیتی و سیاسی فاجعه بار آن هشدار داد.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا، تلفنی درباره پایان جنگ در نوار غزه گفت وگو کردند.

به گزارش آناتولی، بلینکن بر نگرانی کشورش از آسیب دیدن هفت نفر از کادر بیمارستان میدانی اردن در غزه در پی بمباران اسرائیل و لزوم تامین حفاظت از کادر پزشکی و غیرنظامیان تاکید کرد.

وی بر اهمیت نقش اردن برای رساندن کمک های بشردوستانه به غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه امریکا همچنین بر پایبندی امریکا به تحقق صلح پایدار براساس برپایی کشور مستقل فلسطین براساس راه حل دو کشوری تاکید کرد.

وزرای خارجه امریکا و اردن درباره تلاش ها برای ورود کمک های بشردوستانه کافی و پایدار به غزه از جمله سوخت، آب، غذا و دارو و فراهم کردن امکان فعالیت سازمان های بین المللی در غزه گفت وگو کردند.

الصفدی گفت که تداوم ممانعت اسرائیل از ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه، نقض آشکار قانون بین المللی است.

وی بر لزوم توقف فوری جنگ، کشتار و ویرانی در غزه تاکید کرد و نسبت به پیامدهای انسانی، امنیتی و سیاسی فاجعه بار آن هشدار داد.

وزیر خارجه اردن بر لزوم توقف نقض قانون بین المللی و اجرای مصوبات بین المللی که آخرین آن مصوبه شماره 2712 شورای امنیت است، تاکید کرد.

دو طرف بر سر تداوم ارتباط و رایزنی برای بررسی راه های پایان جنگ توافق کردند.

الصفدی تاکید کرد که این یک جنگ فاجعه بار است که امنیت و صلحی را به دنبال نخواهد داشت و منطقه را به سمت جهنم درگیری پیش می برد و خطر حقیقی گسترش درگیری را به همراه دارد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا