سیاسی

رایزنی الحلبوسی با مقامات داخلی و سفرا درباره حکم دادگاه فدرال

رئیس سابق پارلمان عراق با رئیس جمهور عراق و سفرای امریکا و ترکیه در بغداد درباره حکم دادگاه عالی فدرال درباره پایان عضویتش در مجلس گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: الینا رومانوسکی، سفیر امریکا در بغداد بر اهمیت وجود دستگاه قضایی مستقل که از اقدامات قانونی پیروی کند و احکامش مبتنی بر قانون اساسی عراق باشد، تاکید کرد.

به گزارش شفق نیوز، وی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، از دیدار با فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق استقبال و اشاره کرد که در این دیدار تحولات اخیر و وضعیت امنیتی عراق را بررسی کرده است.

از طرفی دیگر دستگاه قضایی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که زیدان و رومانوسکی، همکاری بین دو کشور در پرونده های حقوقی دارای اهمیت مشترک را بررسی کردند.

پس از این دیدار، سفیر امریکا در بغداد با محمد الحلبوسی، رئیس سابق پارلمان عراق دیدار و درباره تحولات اخیر و وضعیت امنیتی عراق گفت وگو کرد.

الحلبوسی سپس با علی رضا گونای، سفیر ترکیه در بغداد درباره تحولات اوضاع سیاسی در کشور و جزئیات حکم دادگاه عالی فدرال عراق گفت وگو کرد.

رئیس سابق پارلمان عراق پیشتر با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق دیدار و درباره تحولات سیاسی و جزئیات حکم دادگاه عالی فدرال و میزان انسجام آن با قانون اساسی گفت وگو کرده بود.

پیش از این رئیس دادگاه عالی فدرال عراق گفت که حکم پایان عضویت الحلبوسی در پارلمان عراق قطعی و برای همه مقامات عراق الزام آور است.

دادگاه فدرال عراق سه شنبه طی حکمی نمایندگی «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق را ابطال کرد.

پس از این حکم، سران حزب تقدم به ریاست الحلبوسی، تصمیم به استعفای نمایندگان خود در دولت فدرال عراق و استعفای همه نمایندگان حزب در ریاست پارلمان و نمایندگان رؤسای کمیسیون ها گرفتند.

همچنین بخوانید

تکلیف ریاست پارلمان عراق پس از ابطال نمایندگی محمد الحلبوسی چیست؟ – میدل ایست نیوز (mdeast.news)

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا