سیاسی

مک گورک: از هم‌پیمانانمان در برابر «تهدیدهای ایران» حمایت می‌کنیم

مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا ضمن تأکید بر حمایت کامل امریکا از اسرائیل، گفت که امریکا از همه هم‌پیمانان خود در برابر تهدید گروه‌های مورد حمایت ایران و نیز خود ایران دفاع می‌کند.

میدل ایست نیوز: برت مک گورک، مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا در امور خاورمیانه، امروز شنبه (18 نوامبر) گفت که آزادی افراد اسیرانی که دست حماس هستند، به افزایش ارسال کمک های انسان دوستانه و توقف کشتار در غزه، منجر خواهد شد.

به گزارش «الحره» مک گورک، در نشست «گفت وگوی منامه» در بحرین گفت: راه توقف جنگ، آزادی گروگان ها است. برای توقف کشتار، گروگان ها، زنان، کودکان، اطفال و شیرخواران را آزاد کنید. مسؤولیت این کار بر عهده حماس است.

وی افزود که حماس این جنگ را آغاز کرده است و تاکید کرد که امریکا باید از هم پیمانانش، در مواقعی که مورد تهدید و حمله قرار می گیرند، حمایت کند.

مک گورک ادامه داد: تمرکز ما فقط حمایت در برابر تهدید های حماس نیست، بلکه ما در برابر تهدیدهای حزب الله و گروه های مورد حمایت ایران و «تهدیدهای ایران»، از هم پیمانانمان حمایت می کنیم.

فرستاده ویژه امریکا در امور خاورمیانه گفت که تلاش های ما بر حمایت از اسرائیل و امنیت آن، آزادی گروگان ها از طریق آتش بس های کوتاه مدت انسان دوستانه، مهار درگیری ها و افزایش ارسال کمک های بشر دوستانه متمرکز است.

با این وجود، مک گورک اعلام کرد که درگیری فلسطین و امریکا، جز با راه حل دو کشوری پایان نمی گیرد. خروج از این بحران، فقط از این طریق ممکن است و به امنیت کامل اسرائیل و تشکیل کشور فلسطین می انجامد.

سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد و نخست وزیر بحرین، نیز در این نشست، از حماس خواست تا «زنان و کودکان اسرائیلی» را آزاد کند، و در مقابل از اسرائیل خواست زنان و کودکان غیر نظامی فلسطینی را از زندان ها آزاد کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا