اجتماعیسیاسی

بهداشت غزه: جان باختن 24 نفر در غزه ظرف 48 ساعت به علت نبود برق

سخنگوی اداره بهداشت غزه اعلام کرد که ۲۴ بیمار در ۴۸ ساعت گذشته در بیمارستان الشفاء جان خود را به علت قطع بودن برق از دست دادند.

میدل ایست نیوز: اشرف القدره، سخنگوی نهاد بهداشتی غزه روز جمعه به خبرگزاری فرانسه خبر داد که «۲۴ بیمار در ۴۸ ساعت گذشته» در بیمارستان الشفاء جان خود را از دست دادند. این در حالی است که این بیمارستان همچنان بدون برق است و نیروهای ارتش اسرائیل از سه روز پیش در آنجا حضور دارد.

به گفته وی، این بیماران «به دلیل قطع شدن برق و از کار افتادن دستگاه‌های حیاتی» در بزرگ ترین مجتمع بیمارستانی غزه جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که اکثر بیمارستان‌های غزه حالا دیگر یک قطره سوخت هم برای تامین انرژی ژنراتورهای خود ندارند.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در محل حضور دارد خاطرنشان کرد که ارتش اسرائیل از شب گذشته سه بخش ساختمانی شامل غذاخوری بیمارستان، بخش مراقبت و بخش منابع انسانی آن را در قسمت غربی مجتمع درمانی الشفاء تخریب کرده است.

همزمان ریچارد پیپرکورن، نماینده سازمان بهداشت جهانی در اراضی فلسطینی، نسبت به افزایش بیماری‌های عفونی و واگیردار در این مناطق به‌دلیل ازدحام آوارگان در پناهگاه‌ها هشدار داد.

او با ابراز نگرانی از حادتر‌شدن وضعیت ابتلا به بیماری‌ها با فرا رسیدن فصل سرما، از ثبت ده‌ها هزار مورد عفونت حاد تنفسی و اسهال در این مناطق خبر داد.

خبرگزاری‌ها نوشته‌اند تعطیلی کارخانه‌های تصفیه آب به‌دلیل کمبود سوخت در غزه، موجب افزایش مصرف آب آلوده و ابتلا به عفونت‌ها شده است.

سازمان بهداشت جهانی متوقف‌شدن سیستم جمع‌آوری زباله در غزه را نیز از دلایل افزایش بیماری‌ها در این منطقه عنوان کرده است.

مقامات اسرائیلی روز جمعه اعلام کردند که کابینه جنگی اسرائیل اجازه ورود دو تانکر سوخت به نوار غزه را داده است.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا