سیاسی

مهلت یک ساعته اسرائیل برای تخلیه بیمارستان الشفا

ارتش اسرائیل خواستار مهلت یک ساعته به پزشکان، بیماران و آوارگان برای تخلیه مجتمع درمانی الشفا در نوار غزه شده است.

میدل ایست نیوز: منابع پزشکی فلسطین روز شنبه اعلام کردند که ارتش اسرائیل خواستار مهلت یک ساعته به پزشکان، بیماران و آوارگان برای تخلیه مجتمع درمانی الشفا در نوار غزه شده است.

محمد ابوسلمیه، مدیر بیمارستان الشفای غزه در گفت و گو با اسکای نیوز عربی گفت که تمامی بیماران در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان فوت کرده اند و علت آن محاصره بیمارستان توسط اسرائیل است.

وی اعلام کرد که بیش از 54 نفر در بخش مراقبت های ویژه از آغاز محاصره بیمارستان الشفا توسط اسرائیل فوت کرده اند.

چهارشنبه گذشته درگیری‌ها در نوار غزه پس از اجرای عملیات «طوفان الاقصی» در حالی آغاز شد که ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهایش وارد بیمارستان الشفا در غزه شده‌اند، مکانی که طی روزهای اخیر گزارش‌های بسیاری پیرامون درگیری‌ها در اطراف آن، به دام افتادن بیماران و اتمام تجهیزات پزشکی آن منتشر شده است.

بیمارستان الشفا در ادامه حملات زمینی اسرائیل به نوار غزه در محاصره کامل نیروهای اسرائیلی درآمده بود. ارتش اسرائیل ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حماس در این بیمارستان پنهان شده‌اند، اما با وجود صدها بیمار در آن تاکنون از ورود به بیمارستان خودداری کرده بود.

بامداد چهارشنبه گذشته، ارتش اسرائیل گفت که نیروهایش در حال انجام «عملیات دقیق و هدفمندی علیه حماس در یک منطقه مشخص» بیمارستان الشفا هستند. بیانیه ارتش اسرائیل اطلاعات بیشتری به دست نمی‌دهد و تنها می‌گوید که اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا به غیرنظامیان آسیب نرسد.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا