اقتصادی

افزایش 9.1 درصدی صادرات برق اردن به عراق

اردن اعلام کرد که صادرات برق این کشور به عراق، در 10 ماه اول سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، افزایش 9.1 درصدی داشته است.

میدل ایست نیوز: اردن اعلام کرد که صادرات برق این کشور به عراق، در 10 ماه اول سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، افزایش 9.1 درصدی داشته است.

به گزارش «روداوو» حجم صادرات برق اردن از گذرگاه مرزی «طریبیل» به عراق، از 5.5 گیگاوات در ساعت در سال گذشته، به 6 گیگاوات در ساعت در سال جاری رسیده است که نشان دهنده افزایش 9.1 درصدی صادرات برق اردن به عراق، است.

اردن در ده ماه سال جاری، 0.9 درصد از حجم کل برق فروخته شده شرکت ملی برق اردن را به صادرات اختصاص داد. این در حالی است که در سال گذشته این میزان 0.8 درصد بود.

آمار و ارقام منتشر شده از سوی شرکت ملی برق اردن نشان می دهد که حجم برق صادر شده از این شرکت به منابع مختلف، طی یک دوره ده ماهه، 13 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این آمار و ارقام، حجم کلی برق صادر شده تا پایان ماه اکتبر سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از 153.2 گیگاوات در ساعت، به 173.2 گیگابات در ساعت رسیده است.

گفتنی است عراق و اردن در ژوئیه 2021 مکانیسم اجرای طرح اتصال برق میان دو کشور را امضا کردند.

فیصل الشبول، سخنگوی رسمی دولت اردن سال گذشته اعلام کرد که هزینه اتصال برق بین عراق و اردن بالغ بر 130 میلیون دلار است.

الشبول در یک بیانیه مطبوعاتی در حاشیه آغاز پروژه اتصال برق گفت: عراق در این طرح حدود 100 میلیون دلار متحمل خواهد شد و هزینه های مربوط به اردن نیز حدود 30 میلیون دلار است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا