سیاسی

اعلام شرایط دریافت سلاح در عراق

وزارت کشور عراق در تلاش برای انحصار سلاح در دست حکومت، 697 مرکز برای ثبت و دریافت سلاح از شهروندان از طریق پر کردن فرم الکترونیکی اختصاص داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق در تلاش برای انحصار سلاح در دست حکومت، 697 مرکز برای ثبت و دریافت سلاح از شهروندان از طریق پر کردن فرم الکترونیکی اختصاص داد.

به گزارش الفرات نیوز، منصور علی سلطان، دبیر کمیته ملی ساماندهی سلاح و انحصار آن در دست حکومت گفت که وزارت کشور از طریق فعالسازی فعالیت این کمیته به دنبال ساماندهی سلاح در همه استان ها و کاهش پدیده نظامی سازی جامعه در راستای حفظ امنیت آن است.

وی اشاره کرد که این کمیته، پایگاه داده ای برای سلاح های دولتی و کسانی که آن را در دست دارند علاوه بر سلاح های مفقود ایجاد خواهد کرد و در این راستا 697 دفتر برای ثبت سلاح در مراکز پلیس در سراسر استان ها به جز استان های اقلیم کردستان عراق اختصاص داده است.

وی درباره شرایط داشتن سلاح گفت که سرپرست خانواده حق داشتن تنها یک سلاح را دارد در صورتی که عراقی باشد و دست کم 25 سال سن داشته و محکوم نبوده و سابقه کیفری نداشته باشد و آزمایش عدم اعتياد به مواد مخدر را انجام دهد و در صورتی که سرپرست خانواده صلاحیت داشتن سلاح را نداشته باشد، فرزند ذکور بزرگ او یا زن سرپرست خانواده امکان داشتن سلاح را دارند.

وی اشاره کرد که 119 فروشگاه فروش سلاح غیر مجاز در عراق پلمپ شده و با سایت های که برای فروش سلاح تبلیغ می کردند، برخورد شده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا