اقتصادیسیاسی

تاکید السودانی بر لزوم بهبود بخش حیاتی نفت در عراق

نخست وزیر عراق بر لزوم بهبود همه بخش های مرتبط با نفت با توجه به ارتباطی که با طرح های حکومت و توسعه مورد نظر آن دارد، تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: نشست ویژه پیگیری پروژه های وزارت نفت عراق، پروژه های نفتی و روند اجرای برنامه های وزارت نفت برای بهبود وضعیت بخش نفتی در عراق به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برگزار شد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، در این نشست، پروژه های استخراج و توزیع و محور صادرات و پروژه های گاز و پالایشگاه ها، میزان انجام پروژه ها و بازرترین مشکلاتی پیش روی اجرای آنها علاوه بر فرصت های سرمایه گذاری اعلام شده از سوی وزارت نفت در سال جاری بررسی شد.

نخست وزیر عراق بر لزوم بهبود همه بخش های این بخش حیاتی با توجه به ارتباطی که با طرح های حکومت و توسعه مورد نظر آن دارد، تاکید کرد.

السودانی به اهمیت بهره برداری از افزایش نسبی قیمت های جهانی نفت در افزایش بودجه مالی از طریق بهره برداری ایده آل از نفت و گاز اشاره کرد.

نخست وزیر عراق اشاره کرد که نفت، منبع اصلی درآمد عراق است و دولت در تلاش برای بهبود بخش نفتی و سایر بخش های مرتبط با صنایع شیمیایی، پتروشیمی و کود براساس برنامه خود و همچنین بهبود بخش برق و تلاش برای پروژه های متکامل انرژی است.

وی به سیاست دولت در تداوم حمایت در سطح راه حل ها، سیاست ها و تصمیمات اشاره کرد.

السودانی در این نشست از نتایج نشست ها میان وزارت نفت دولت فدرال عراق و وزارت منابع طبیعی دولت ایالتی اقلیم کردستان عراق برای تکمیل اقدامات مرتبط با ازسرگیری صادرات نفت خام از طریق بندر جیهان ترکیه مطلع شد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا