سیاسی

سفارت عراق در طرابلس به زودی افتتاح می‌شود

وزیر خارجه عراق گفت که سفارت جمهوری عراق در طرابلس به زودی افتتاح خواهد شد، و وزارت خارجه، رئیس هیئت دیپلماتیک خود را تعیین کرده است.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق، تلفنی با عبدالهادی الحویج، وزیر خارجه لیبی گفت وگو کرد.

به گزارش الفرات نیوز، دو طرف درباره راه های توسعه روابط دوجانبه میان بغداد و طرابلس و پیشبرد  آن به سطوح گسترده تر رایزنی کردند.

وزرای خارجه عراق و لیبی مهم ترین چالش های ملی مشترک به ویژه در حوزه اقتصاد، تروریسم و بازسازی و توسعه را بررسی و به تجربه عراق در زمینه مبارزه با تروریسم که عراق می تواند در اختیار لیبی قرار دهد، اشاره کردند.

حسین با اشاره به اینکه سفارت جمهوری عراق در طرابلس به زودی افتتاح خواهد شد، بیان کرد که وزارت خارجه عراق، رئیس هیئت دیپلماتیک خود را در راستای تقویت روابط دوجانبه تعیین کرده است.

فؤاد حسین و عبدالهادی الحویج، درباره پرونده های مهم و در راس آن تحولات اوضاع سیاسی، اقتصادی و امنیتی در عراق گفت وگو کردند.

وزیر خارجه عراق به مهم ترین راه هایی که دیپلماسی عراق در تقویت امنیت و ثبات منطقه و تحکیم روابط براساس منافع متوازن و مشترک با همه طرف ها به ویژه لیبی که روابط تاریخی و فرهنگی گسترده ای با عراق دارد، در پیش می گیرد، اشاره کرد.

از طرفی دیگر وزیر خارجه لیبی از همتای عراقی خود بابت همبستگی دولت و ملت عراق با لیبی در پی زلزله در شهر درنه تقدیر و تشکر کرد.

وی مواضع انسانی شهروندان عراق در لیبی در قبال زلزله در این کشور را تحسین کرد و خواستار تبادل تجربه با عراق و استفاده از تجربه عراق در زمینه های امنیتی، اقتصادی، بازسازی و توسعه و مبارزه با تروریسم شد و روابط برادرانه بین دو کشور را تحسین کرد.

در پایان وزیر خارجه عراق از همتای لیبیایی خود برای سفر به بغداد دعوت کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا