سیاسی

عباس خطاب به مکرون: غزه بخش جدایی ناپذیر فلسطین است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که غزه بخش جدایی ناپذیر کشور فلسطین است و نمی توان با طرح های تل آویو برای جدا کردن غزه از فلسطین تعامل کرد.

میدل ایست نیوز: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، طی مکالمه ای تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، مجددا بر مخالفت قاطعانه با کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه یا کرانه باختری از جمله قدس تاکید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وی تاکید کرد که غزه بخش جدایی ناپذیر کشور فلسطین است و نمی توان با طرح های تل آویو برای جدا کردن غزه از فلسطین تعامل کرد یا آن را پذیرفت.

عباس همچنین تاکید کرد که هیچ راه حل امنیتی یا نظامی برای غزه یا سایر اراضی اشغالی فلسطین وجود ندارد.

وی تصریح کرد که امنیت و صلح از طریق پایان اشغالگری فلسطین به پایتختی قدس شرقی توسط اسرائیل محقق می شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم مداخله فوری برای آزادکردن اموال فلسطین در نزد اسرائیل تاکید کرد.

دو طرف درباره آخرین تحولات خطرناک در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه نوار غزه گفت وگو کردند.

عباس گفت که ضروری است فرانسه بر مقامات اسرائیل برای توقف حملات پی در پی به ملت فلسطین، تسریع ورود کمک های بشردوستانه به غزه و همچنین توقف تعرضات نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری از جمله قدس فشار وارد کند.

وی از فرانسه و کشورهای اتحادیه اروپا خواست، فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت بشناسند و بر حق فلسطین در دستیابی به عضویت کامل در سازمان ملل با مصوبه شورای امنیت تاکید کنند و کفرانسی بین المللی برای صلح به همراه ضمانت های بین المللی و جدول زمانی برای برپایی دو کشور با استناد به قانون بین المللی برگزار کنند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا