اقتصادی

امریکا: کشورهای عربی از سلاح نفت استفاده نخواهند کرد

مشاور ارشد کاخ سفید در امور انرژی ابراز اطمینان کرد که کشورهای عربی برنامه ای برای استفاده از سلاح نفت ندارند.

میدل ایست نیوز: آموس هوکشتاین، مشاور ارشد کاخ سفید در امور امنیت انرژی، در مصاحبه ای با نشریه «فایننشنال تایمز» اعلام کرد که امریکا اطمینان دارد که کشورهای عربی از نفت به عنوان سلاح استفاده نمی کنند.

به گزارش «روسیا الیوم» هوکشتاین افزود: «پس از آنکه نفت کالای مهمی شد، هر از چندگاهی به عنوان سلاح از آن استفاده می شد. به همین خاطر ما همیشه درباره آن احساس نگرانی می کنیم. و برای مقابله با آن به طور مداوم تلاش می کنیم. اما به باور من هنوز چنین چیزی فعلا رخ نمی دهد».

مشاور ارشد امریکا به سطح همکاری امریکا و کشورهای عربی تولید کننده نفت از جمله عربستان اشاره کرد که در دو سال گذشته، «بسیار قوی» بوده است.

هوکشتاین افزود همکاری و هماهنگی میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نفت، طی دو سال گذشته در تلاش برای جلوگیری از شوک در بازارهای انرژی، بسیار قوی بوده است.

وی ادامه داد که کشورهای عربی از مواضع امریکا در این زمینه «به خوبی آگاهی دارند» و اشاره کرد که واشنگتن و کشورهای عربی، در بعضی مسائل اختلاف نظر دارند اما با یکدیگر می توانند به توافق برسند».

مشاور ارشد امریکا از اظهار نظر درباره احتمال تمدید کاهش تولید نفت اپک پلاس و مذاکرات بین جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و عربستان و دیگر تولیدکنندگان نفت خودداری کرد اما بر وجود روابط منظم درباره برخی از مسائل تاکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا