سیاسی

رشید و علی اف تحولات بین المللی را بررسی کردند

رؤسای جمهور عراق و جمهوری آذربایجان تحولات اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی در عرصه بین المللی به ویژه اوضاع غزه را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: طبق بیانیه ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری زوگلبا در باکو با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار تحولات اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی در عرصه بین المللی به ویژه اوضاع غزه و مواضع عراق و جمهوری آذربایجان در این باره بررسی شد.

رئیس جمهور عراق از همتای آذربایجانی خود بابت دعوت از وی برای سفر به باکو و اهتمام جمهوری به آذربایجان به توسعه روابط دوجانبه قدردانی کرد.

وی تاکید کرد که عراق نیز متقابلا مایل به تقویت روابط و ارتقای سطح آن با جمهوری آذربایجان در راستای منافع مشترک است.

رشید خاطرنشان کرد که دو کشور دارای روابطی سیاسی، تاریخی و دینی هستند و این امر مشوق انجام مشارکت های ویژه طولانی مدت میان دو کشور است و توافق برای امضای تفاهم‌نامه ها و توافقات در زمینه های گوناگون، فرصت های بزرگی برای همکاری اقتصادی، تجاری و گردشگری و نیز رایزنی های سیاسی و کار و سلامت شغلی محقق می کند.

رئیس جمهوری آذربایجان نیز ضمن قدردانی از رویکردهای رشید در همکاری سازنده میان دو کشور در راستای رفاه و پیشرفت دو ملت، بر تمایل باکو برای تحکیم پیوندهای همکاری با بغداد در زمینه های مختلف تاکید کرد.

همچنین مذاکراتی گسترده پیرامون پرونده های مشترک میان دو طرف به ریاست رؤسای جمهور دو کشور و با حضور وزرا و مقامات عراق و جمهوری آذربایجان انجام شد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا