سیاسی

عفو بین الملل: شواهد تازه از ارتکاب «جنایت جنگی» در غزه توسط اسرائیل

سازمان عفو بین الملل از دادستان دیوان کیفری بین المللی خواست اقدامات مشخص فوری برای سرعت بخشیدن به تحقیقات جنایات جنگی در نوار غزه انجام دهد.

میدل ایست نیوز:  سازمان عفو بین الملل، در چارچوب تحقیقات درباره نقض قوانین جنگ در نوار غزه اعلام کرد که تحقیقاتش نشان می دهد که اسرائیل دست کم در دو مورد غیر نظامیان فلسطینی از جمله 20 کودک را قربانی کرده اند بی آنکه در محلی که هدف قرار گرفته شده هیچ گونه فعالیت نظامی وجود داشته باشد.

به گزارش «المیادین» سازمان عفو بین الملل ضمن تاکید بر ضرورت انجام تحقیقات کامل در این زمینه گفت که این حملات، یا حملات بی ضابطه بوده یا اسرائیل عامدانه غیرنظامیان را به صورت مستقیم هدف قرار داده است.

این سازمان اشاره کرد که اسرائیل فیلم کوتاهی منتشر کرده که در آن یک کلیسای ارتدکس را با پهپاد مورد حمله قرار داده است و آن را مرکز فرماندهی حماس دانسته است.

عفو بین الملل افزود که این فیلم متعاقبا حذف شد و ارتش و مقامات اسرائیلی، هیچ اطلاعاتی برای این ادعا ارائه نکرده اند که این ساختمان بمباران شده، مرکز فرماندهی حماس بوده است یا هیچ طرف دیگری.

سازمان عفو بین الملل از دادستان دیوان کیفری بین المللی خواست تا بر اساس قوانین بین المللی در سرزمین های اشغالی که از سال 2021 تصویب شده است، اقدامات مشخص فوری برای سرعت بخشیدن به تحقیقات در جنایت های جنگی و دیگر جنایت ها را انجام دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا