اقتصادی

صادرات گاز «ال پی جی» عراق به 11 کشور

شرکت گاز بصره در تولید گاز مایع (ال پی جی) به خودکفایی رسید و توانست گاز را به 11 کشور صادر کند.

میدل ایست نیوز: شرکت گاز بصره در تولید گاز نفتی مایع شده (ال پی جی) به خودکفایی رسید و توانست گاز را به 11 کشور صادر کند.

به گزارش الصباح، مرفأ کاظم الاسدی، مدیر واحد تولید و معاون مدیرعامل شرکت گاز بصره گفت که این شرکت از ابتدای تاسیس سعی در افزایش تولید گاز برای تامین نیاز داخلی و صادرات مازاد آن داشته است.

وی توضیح داد که این شرکت بندر و اسکله داشته اما آماده نبوده، و اسکله سومی را برای صادرات گاز از سال 2016 تاکنون ساخته است.

الاسدی اشاره کرد که با افزایش تولید و وجود این اسکله، تاکنون بیش از 296 محموله گاز صادر شده است و عراق که خود یک روز وارد کننده این گاز بود اکنون آن را به 11 کشور صادر می کند.

وی توضیح داد که شرکت گاز بصره از سال 2021 اقدام به صادرات گاز نیمه برودتی کرده تا حجم صادرات و درآمد ناشی از آن بیشتر باشد و سپس میعانات گازی را نیز صادر کرده به گونه ای که صادرات آن به 215 محموله یعنی یک میلیون و 200 طن از سال 2016 تا به امروز رسیده است.

مدیر واحد تولید شرکت گاز بصره با اشاره به افزایش چهار برابری تولید گاز از زمان آغاز به کار شرکت در سال 2013، گفت که تولید امروز به 950 میلیون فوت مکعب رسیده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا