اقتصادی

توافق بلندمدت عمان با بریتیش پترولیوم برای صادرات گاز

شرکت گاز مایع طبیعی عمان با شرکت «بریتیش پترولیوم» توافق نامه 10 ساله فروش سالانه حدود یک میلیون تُن گاز مایع طبیعی امضا کرد.

میدل ایست نیوز: شرکت گاز مایع طبیعی عمان امروز سه شنبه (21 نوامبر) با شرکت «بریتیش پترولیوم» توافق نامه 10 ساله فروش سالانه حدود یک میلیون تُن گاز مایع طبیعی امضا کرد.

به گزارش «اسکای نیوز»، حمد بن محمد النعمانی، مدیر اجرایی شرکت گاز مایع طبیعی عمان گفت که این توافق نامه که از سال 2026 اجرایی می شود فرصت های جدیدی را برای حضور دوباره عمان در لیست تجارت جهانی انرژی ایجاد می کند.

النعمانی افزود که توافق نامه شرکت گاز مایع طبیعی عمان و شرکت «بریتیش پترولیوم»، در افزایش درآمدهای گاز مایع طبیعی، حمایت از اقتصاد ملی و افزایش ناخالص داخلی تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی تاکید کرد که شرکت گاز مایع طبیعی عمان قصد دارد به تولید و صادرات گاز مایع طبیعی در جهت حمایت از امنیت جهانی انرژی و اقتصاد ملی ادامه دهد.

در ماه ژوئیه گذشته نیز، شرکت گاز عمان دو قرارداد با شرکت بازرگانی بین المللی شل در خاورمیانه و شرکت بازرگانی OQ برای تولید و تحویل سالانه بیش از 1.5 میلیون تن گاز طبیعی مایع از سال 2025 امضا کرد.

طبق این دو قرارداد، شرکت عمانی سالانه 800 هزار تن گاز مایع طبیعی مورد نیاز شرکت شل در خاورمیانه را به مدت 10 سال و از سال 2025 آغاز می کند.

شرکت گاز عمان همچنین سالانه 750 هزار تن گاز مایع از سال 2026 و به مدت 4 سال به شرکت OQ صادر خواهد کرد.

همچنین قرار است  عمان از سال 2025 به مدت 5 تا 10 سال سالانه 2.35 میلیون تُن گاز طبیعی مایع به سه شرکت ژاپنی «ایتوشو»، «جیرا»، «میتسوی» صادر کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا