اقتصادیسیاسی

چین: مشارکت فعال در بازسازی اقتصاد عراق داریم

وزارت خارجه چین تأکید کرد که پکن در روند بازسازی اقتصاد عراق مشارکت فعال دارد و آماده گسترش همکاری و هماهنگی در این باره با بغداد است.

میدل ایست نیوز: مائو نینگ، سخنگوی وزیر امور خارجه چین، دوشنبه (20 نوامبر) در پاسخ به سؤالی درباره جایگزین شدن شرکت نفت چینی «پتروچاینا» به جای شرکت نفت امریکایی «اکسان موبیل» در میدان نفتی قرنه در بصره گفت: چین و عراق روابط دوستانه خوبی با یکدیگر دارند و چین برای بازسانی اقتصاد عراق، مانند دوست واقعی مشارکت فعال داشته است.

به گزارش «رووداو»، وی افزود: ما آماده ایم تا با همکاری فعالانه و متداوم با طرف عراقی، در زمینه های مختلف تلاش های دو جانبه ای داشته باشیم.

شرکت نفت چینی «پتروچاینا»، جایگزین شرکت نفت آمریکایی «اکسون موبیل» در میدان نفتی «غرب قرنه 1 » خواهد شد. این میدان نفتی، یکی از بزرگترین میدان های نفتی در جهان به شمار می آید که در شمال غربی استان بصره عراق واقع شده است.

پیش از این خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که دولت عراق تصمیم نهایی خود را برای پایان فعالیت شرکت «اکسان موبیل» در این میدان گازی و انتقال آن به شرکت پتروچاینا گرفته است.

اکسان موبیل از چند سال پیش خواستار فروش سهام خود در این میدان نفتی شده بود. بدین ترتیب، این شرکت امریکایی هیچ مشارکت در پروژه های نفتی عراق نخواهد داشت.

همچنین بخوانید:

افزایش سهم روسیه و چین در پروژه‌های نفتی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا