خبر اولسیاسی

انتخاب رئیس جدید در دستور کار جلسه چهارشنبه مجلس عراق

روابط عمومی مجلس نمایندگان عراق از آغاز ثبت‌نام نامزدهای ریاست مجلس خبر داد و تأکید کرد که جلسه انتخاب رئیس مجلس روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

میدل ایست نیوز: روابط عمومی مجلس نمایندگان عراق از آغاز ثبت‌نام نامزدهای ریاست مجلس خبر داد و تأکید کرد که جلسه انتخاب رئیس مجلس روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، روابط عمومی مجلس عراق با انتشار بیانیه‌ای دستور کار جلسه روز چهارشنبه (22 نوامبر) را اعلام کرد که شامل انتخاب رئیس جدید برای مجلس می‌شود.

این جلسه قرار است در ساعت 13 به وقت محلی برگزار شود.

دادگاه فدرال عراق هفته گذشته طی حکمی «محمد الحلبوسی» را از نمایندگی مجلس عراق برکنار کرد.

این حکم پس از شکایت یک نماینده مجلس از الحلبوسی و متهم کردن وی به جعل امضا برای استعفا صادر شد.

دادگاه فدرال عراق در بیانیه ای ضمن اعلام اینکه الحلبوسی مرتکب جرم «جعل» در موضوع پذیرش استعفای لیث الدلیمی شده، اقدام رئیس پارلمان یا هر حزبی به اجبار نامزدها برای استعفا را مغایر با قانون اساسی عراق دانست.

در این بیانیه همچنین اشاره شده که الحلبوسی مرتکب جرم «جعل» از طریق تغییر تاریخ نامه با امضای نماینده مذکور از سال 2022 به سال 2023 شده است.

از میان اسامی مطرح شده برای ریاست پارلمان می توان به مثنی السامرائی، رئیس ائتلاف العزم، سالم العیساوی، نماینده ائتلاف السیاده، زیاد الجنابی، از سران حزب تقدم و خالد العبیدی، وزیر دفاع اسبق عراق اشاره کرد.

به گفته منابعی از حزب تقدم، الحلبوسی نمی خواهد ریاست پارلمان از دست حزبش خارج شود در نتیجه احتمالا از زیاد الجنابی، حمایت کند اما ممکن است نیروهای سیاسی سنی، این رویکرد الحلبوسی را نپذیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا