سیاسی

درخواست اسرائیل از سازمان ملل برای پایان دادن به حضور حزب الله در جنوب لبنان

وزیر خارجه اسرائیل در پیامی به شورای امنیت نسبت به احتمال آغاز جنگی منطقه ای به علت اوضاع جنوب لبنان هشدار داد.

میدل ایست نیوز: الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل روز چهارشنبه در نامه‌ای غیرمعمول به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که چنانچه قطعنامه 1701 این شورا به طور کامل اجرا نشود و حضور نیروی الرضوان وابسته به حزب الله لبنان در مرزها ادامه یابد و نیز اگر نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) تمام توان خود برای جلوگیری از حضور نظامی غیرقانونی در جنوب روز اللیطانی را به کار نگیرد، ممکن است جنگی منطقه ای آغاز شود.

به گزارش «روسیا الیوم» کوهن در پیام خود نوشت: در راستای منافع منطقه ای و جلوگیری از تنش های بیشتر، باید نشست های آتی شورای امنیت رویکردی کاملا متفاوت به منظور پایان دادن به تجاوزات خطرناک حزب الله و دیگر سازمان های تروریستی در مرزها داشته باشد.

قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد که به جنگ دوم لبنان و اسرائیل در سال 2006 پایان داد، به عدم مجوز حضور حزب الله برای فعالیت در جنوب لبنان و لزوم عاری بودن این منطقه از هرگونه حضور نیروهای مسلح و تسلیحات نظامی غیر از تسلیحات متعلق به دولت لبنان اشاره دارد.

وظیفه یونیفل نیز که به عنوان حائلی میان لبنان و اسرائیل در منطقه مرزی فعالیت می کند، اجرای این قطعنامه است.

روزنامه وال استریت ژورنال روز سه شنبه به نقل از مقامات تل آویو نوشت که ارتش اسرائیل 100 هزار نظامی را در مرز با لبنان مستقر کرده است.

گفتنی است مرزهای لبنان و اسرائیل از هفت اکتبر که درگیری میان اسرائیل و حماس آغاز شده، شاهد درگیری های متقابل است که منجر به کشته و زخمی شدن نیروهای دو طرف شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا