سیاسی

چارچوب هماهنگی حمله امریکا به پایگاه الحشد الشعبی را محکوم کرد

دبیرکل چارچوب هماهنگی عراق تجاوزات مکرر به حاکمیت عراق از سوی نیروهای ائتلاف بین المللی را به شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) چارچوب هماهنگی در بیانیه خود اعلام کرد که بار دیگر بر رد قاطع هرگونه هدف قرار دادن و نقض حاکمیت عراق تاکید کرده و حملات به خاک عراق که آخرین آن حمله هوایی به منطقه جرف النصر در شمال استان بابل بود را شدیدا محکوم می کند.

چارچوب هماهنگی ضمن تاکید بر پایبندی تمامی نیروهای وابسته به ائتلاف بین المللی به وظایف معین خود بر اساس قوانین عراق، اعلام کرد که هرگونه تخلف و اقدامی که مربوط به جنگ با بقایای داعش در عراق نیست، تجاوزی خطرناک و محکوم شده است و موجب افزایش رویارویی با نیروهای ائتلاف می شود که ما خواهان آن نیستیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: از تلاش های دولت در حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک و مقرهای امنیتی و نیز اعمال قانون قدردانی می کنیم. از آنچه در بیانیه رسمی دولت آمده حمایت می کنیم و خواستار رساندن پیام های رسمی روشن و فوری به نهادهای مربوطه برای حفظ صلح و امنیتی هستیم که با خون شهیدان به دست آمده است.

پیش از این الحشد الشعبی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: بامداد امروز چهارشنبه تعدادی از مواضع سازمان الحشد الشعبی مورد هجوم تجاوزات امریکا قرار گرفت که منجر به شهادت 8 نفر و مجروحیت 4 تن دیگر شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا