خبر اولسیاسی

الحشد الشعبی: به دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پایبندیم

الحشد الشعبی عراق با اعلام اینکه حمله امریکا به فرماندهی عملیات الجزیره در شمال بابل 8 شهید و 4 مجروح برجا گذاشته است، گفت: به دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پایبندیم زیرا ما بخشی از سیستم امنیتی، نظامی و دفاعی کشور هستیم.

میدل ایست نیوز: الحشد الشعبی در بیانیه ای اعلام کرد: بامداد امروز چهارشنبه تعدادی از مواضع سازمان الحشد الشعبی مورد هجوم تجاوزات امریکا قرار گرفت که منجر به شهادت 8 نفر و مجروحیت 4 تن دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در این بیانیه آمده است: به دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پایبندیم زیرا ما بخشی از سیستم امنیتی، نظامی و دفاعی کشور هستیم.

این بیانیه می افزاید: حملات امریکا به فرماندهی عملیات الجزیره در منطقه جرف النصر در شمال بابل صورت گرفت.

سازمان الحشد الشعبی عراق تصریح کرد که بر محکومیت شدید این اقدام خصمانه که نقض آشکار حاکمیت عراق است، تاکید داریم.

فرماندهی عملیات الجزیره الحشد الشعبی نیز در بیانیه ای اسامی این 8 شهید را اعلام کرد.

شهدای الحشد الشعبی عراق در حملات روز چهارشنبه امریکا عبارتند است: طارق علی حسن کمر الدراجی، محمد فاضل جاسم الغراوی، علی محیبس ناصر الکعبی، صلاح جاسب زویر الساعدی، حیدر طارق حمادی الربیعی، صلاح مهدی عبدالرسول الشحمانی، مرتضی جابر عیسی القطرانی و محمد جابر هداد الضویهری.

پیش از این ارتش امریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد که حملاتی را به دو تاسیسات در عراق انجام داده است.

در بیانیه ارتش امریکا آمده است که نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) حملات جداگانه و دقیقی به دو تاسیسات در عراق انجام داده اند.

بیانیه مذکور افزود که این حملات پاسخ مستقیم به حملات به نیروهای امریکایی و نیروهای ائتلاف بین المللی از سوی گروه های مسلح بود.

پیش از این منابع عراقی شب گذشته اعلام کرده بودند که یک کامیون متعلق به کتائب حزب الله در حین عبور از بغداد به سمت الانبار هدف حمله قرار گرفته است.

پیش از این سنتکام نیز با اعلام حمله به پایگاه عین الاسد با موشک بالستیک کوتاه برد، اشاره کرد که جنگنده امریکایی، گروه مسلحی که در این حمله دست داشته را هدف حمله قرار داده است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا