سیاسی

رایزنی السیسی و ملک عبدالله دوم درباره آتش بس غزه

پادشاه اردن از تلاش های مستمر مصر برای افزایش حجم کمک ها به غزه، پذیرش فلسطینیان مجروح و انتقال اتباع خارجی از غزه تمجید کرد.

میدل ایست نیوز: ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر از آتش بس بشردوستانه در نوار غزه استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا) رهبران دو کشور در جریان دیدار روز چهارشنبه خود در قاهره بر لزوم ادامه تلاش های فشرده برای دستیابی به آتش بس دائمی و اجازه دادن به ورود کمک های بشردوستانه کافی و بدون وقفه برای ارسال به مردم غزه تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر رد سیاست گرسنگی تحمیلی و مجازات دسته جمعی مردم فلسطین و رد کامل هرگونه تلاش برای کوچاندن مردم نوار غزه در داخل یا خارج غزه تاکید کردند.

طرفین اعلام کردند که هرگونه تلاش برای بازگرداندن ثبات در منطقه باید مبتنی بر آغاز یک روند سیاسی یکپارچه با هدف دستیابی به راه حلی جامع و عادلانه برای مسئله فلسطین از طریق راه حل «دو کشوری» و دستیابی مردم فلسطین به حقوق قانونی خود و در راس آن ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی باشد.

پادشاه اردن ضمن تاکید بر اهمیت آتش بس بشردوستانه در غزه از نقش مصر و قطر در دستیابی به این آتش بس قدردانی کرد.

وی همچنین از تلاش های مستمر مصر برای افزایش حجم کمک ها به غزه، پذیرش فلسطینیان مجروح و انتقال اتباع خارجی از غزه تمجید کرد.

ملک عبدالله دوم نسبت به عواقب فاجعه آمیز تداوم عملیات زمینی اسرائیل در غزه یا گسترش دامنه عملیات در جنوب غزه هشدار داد.

گفتنی است وزارت خارجه قطر صبح امروز (چهارشنبه 22 نوامبر) موعد آغاز اجرای آتش بس موقت در نوار غزه را اعلام کرد.

منبع
پترا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا