خبر اولسیاسی

ریاست جمهوری عراق: اقدام انفرادی متعارض با منافع عالی کشور جائز نیست

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای با اشاره به حملات اخیر گفت: اقدام انفرادی از طریق فعالیت های در تعارض با منافع عالی کشور و شهروندان و ترسیم تصویری منفی از کشور جائز نیست.

میدل ایست نیوز: ریاست جمهوری عراق حمله امریکا به منطقه جرف النصر که بدون اطلاع دولت عراق و دستگاه های امنیتی انجام شد را محکوم کرد.

براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که در حالی که مقامات دولتی و نیروهای سیاسی و اجتماعی به دنبال تلاش برای تقویت امنیت و ثبات و حفاظت از امنیت شهروندان هستند، این تنش غیر قابل قبول و نقض حاکمیت عراق است که می تواند به نا امن کردن و بی ثبات کردن کشور منجر شود.

ریاست جمهوری عراق تاکید کرد که تصمیم امنیتی عراق یک تصمیم حاکمیتی است که تنها به دولت عراق اختصاص دارد و اقدام انفرادی از طریق فعالیت های در تعارض با منافع عالی کشور و شهروندان و ترسیم تصویری منفی از کشور جائز نیست.

بیانیه مذکور افزود که فعالیت های این چنینی تجاوز به مسئولیت اختصاصی دولت در ترسیم سیاست های امنیتی عالی کشور به شمار می رود.

پیش از این و در شب گذشته امریکا اعلام کرد که در پاسخ به حملات به مواضع خود، دو قرارگاه نظامی در عراق را هدف قرار داده که در پی این حمله شماری شهید و مجروح شدند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا