سیاسی

بررسی حل اختلافات عراق و ترکیه در دیدار المندلاوی و بیرقدار

نائب رئیس اول پارلمان عراق و وزیر انرژی ترکیه در بغداد دیدار، و درباره حل اختلافات دو کشور در پرونده آب و صادرات نفت گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: آلب ارسلان بیرقدار، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با محسن المندلاوی، نائب رئیس اول پارلمان عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دو طرف روابط دوجانبه و چشم اندازهای گسترش آن در همه زمینه ها به ویژه در حوزه انرژی و بررسی فرصت های سرمایه گذاری امیدبخش در عراق علاوه بر پرونده های نفت و مشکلات صادرات آن را بررسی کردند.

المندلاوی تاکید کرد که تلاش های جدی از سوی قوه مقننه و مجریه برای ایجاد راه حل های مناسب برای اختلافات به گونه ای که در تعارض با قانون اساسی نباشد و منافع عراق و مردمش را در نظر گیرد، وجود دارد.

المندلاوی و بیرقدار درباره پرونده آب نیز گفت‌وگو کردند و نائب رئیس اول پارلمان گفت که این مساله اولویت عراق است و باید دو کشور برای حل آن همکاری کنند چرا که این پرونده پیامدهای اقتصادی و انسانی دارد.

وی بر لزوم دستیابی عراق به سهمابه عادلانه خود تاکید کرد و درباره اهمیت پروژه جاده توسعه در حمایت از چرخ توسعه اقتصادی و محیط سرمایه گذاری جذب کننده ای که فراهم خواهد کرد و بر امنیت و ثبات منطقه و رفاه ملت های آن بازتاب خواهد داشت، سخن گفت.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا