اقتصادیخبر اول

بانک مرکزی عراق: هیچ محدودیتی برای اموال خارج از کشور وجود ندارد

رئیس بانک مرکزی عراق گفت که بانک فدرال و خزانه داری امریکا به همه درخواست ها و نیازهای عراق به دلار پاسخ می دهند و هیچ محدودیتی برای اموال عراق در خارج از کشور وجود ندارد.

میدل ایست نیوز: علی العلاق، رئیس بانک مرکزی عراق گفت که بانک مرکزی عراق اوایل ماه آتی در دبی نشستی با خزانه داری امریکا و بانک فدرال امریکا خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی ضمن اشاره به اقدامات ریشه ای در چارچوب ساماندهی مجدد تجارت بر پایه های درست، گفت که برای ایجاد روابط جدیدی میان بانک های عراق و بانک های بین المللی در خارج از کشور اقدام کردیم.

العلاق اشاره کرد که عراق موفق به افتتاح 40 حساب برای بانک های عراقی در بانک های خارج از کشور شده و راه حل های ریشه ای برای پایان قاچاق دلار وضع کرده است.

رئیس بانک مرکزی عراق گفت که واردات با ین ژاپن و یورو مدتی است که آغاز شده و واردات با درهم امارات از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی اشاره کرد که تفاهم اولیه ای با ترکیه برای حواله از طریق بانک های ترکیه به یورو صورت گرفته است.

العلاق گفت که بانک فدرال و خزانه داری امریکا به همه درخواست ها و نیازهای عراق به دلار پاسخ می دهند و هیچ محدودیتی برای اموال عراق در خارج از کشور وجود ندارد.

رئیس بانک مرکزی عراق با اشاره به آغاز واردات دلار از حساب های بانک های عراقی در خارج از کشور گفت که واردات دلار، از ذخایر بانک مرکزی حمایت می کند.

وی تصریح کرد که دولت تصمیم به عدم معامله با دلار در بازارهای داخلی به جز در برخی موارد را اتخاذ کرده و علیه هر گروهی که اصرار بر معامله با دلار نقدی داشته باشد، اقدام خواهد شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا