سیاسی

بایدن: برای دستیابی به راه حل «دو کشوری» تلاش می کنیم

رئیس جمهور امریکا گفت که برای دستیابی به راه حل «دو کشوری» تلاش می کنیم تا فلسطینی ها و اسرائیلی ها بتوانند در کنار یکدیگر زندگی کنند.

میدل ایست نیوز: جو بایدن، رئیس جمهور امریکا روز جمعه به وقت محلی در سخنانی گفت: توافق بشردوستانه تازه آغاز شده و تا کنون بدون مشکل پیش رفته است.

به گزارش «الجزیره» وی افزود: با تیم خود شبانه روز برای آزادی گروگان ها از غزه کار کردم. در هفته های گذشته برای تکمیل این توافق با امیر قطر و نخست وزیر اسرائیل در ارتباط بودم.

بایدن اظهار داشت: در تماس شخصی با رهبران قطر، مصر و اسرائیل هستم تا از اجرای تمامی مفاد توافق اطمینان حاصل کنم.

وی عنوان کرد: آتش بس فرصتی برای رساندن غذا، دارو و سوخت به غزه است.

رئیس جمهور امریکا ادامه داد: ما برای دستیابی به راه حل «دو کشوری» تلاش می کنیم تا فلسطینی ها و اسرائیلی ها بتوانند در کنار یکدیگر زندگی کنند و این همان چیزی است که حماس از آن می ترسد.

وی بیان داشت: منتظر پایان دادن به چرخه خشونت و دستیابی به راه حلی هستیم که به فلسطینی ها و اسرائیلی ها اجازه می دهد تا مطابق با راه حل دو کشوری در صلح زندگی کنند.

بایدن همچنین گفت: من توجه خود را بر تسریع روند ارسال کمک های بشردوستانه به غزه با هماهنگی سازمان ملل و صلیب سرخ متمرکز کردم.

وی خاطرنشان کرد: از امیر قطر، رئیس جمهور مصر و نخست وزیر اسرائیل برای مشارکت آنها در تحقق آنچه تاکنون انجام داده ایم تشکر می کنم.

رئیس جمهور امریکا افزود: اطمینان ندارم که  حماس کار درست را انجام دهد. این جنبش فقط در برابر فشارها تسلیم می شود.

وی گفت: یکی از دلایل حمله حماس (طوفان الاقصی) همکاری ما با عربستان و اسرائیل برای عادی سازی روابط بین ریاض و تل آویو است.

بایدن اظهار داشت: از نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) خواستم تا بر تلاش برای کاهش قربانیان و تلاش برای از بین بردن حماس که یک هدف مشروع است، تمرکز کند.

وی افزود: در حال همکاری نزدیک با عربستان و دیگران برای به رسمیت شناختن اسرائیل هستیم و این کار را در سطح G20 (گروه بیست) انجام داده ایم.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا