سیاسی

درخواست عباس از لندن برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وزیر خارجه انگلیس خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و از تلاش فلسطین برای به دست آوردن عضویت کامل در سازمان ملل حمایت کند.

میدل ایست نیوز: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه با دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا درباره آخرین تحولات جنگ در نوار غزه گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) این گفت و گو در جریان دیدار وزیر خارجه انگلیس با عباس در رام الله صورت گرفت.

عباس در این دیدار وزیر امور خارجه انگلیس را در جریان آخرین تحولات در اراضی فلسطین به ویژه نوار غزه قرار داد.

وی بر ضرورت توقف فوری تجاوزات اسرائیل به مردم غزه و کرانه باختری و جنایات نسل کشی و تسریع در ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین خواستار پایان دادن به حملات نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان در کرانه باختری و آزادسازی منابع مالی فلسطینیان نزداسرائیل شد.

وی بار دیگر بر مخالفت خود با کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه یا کرانه باختری از جمله قدس تاکید کرد.

عباس گفت: هیچ راه حل امنیتی و نظامی برای نوار غزه وجود ندارد و غزه بخشی جدایی ناپذیر از دولت فلسطین است. پذیرش یا همکاری با طرح های مقامات اسرائیل برای جدا کردن نوار غزه از کرانه باختری، اشغال مجدد یا تفکیک بخشی از آن ممکن نیست.

وی خاطرنشان کرد: امنیت و صلح با حرکت به سمت راه حل سیاسی مطابق با راه حل «دو کشوری» بر اساس قوانین بین المللی و ابتکار صلح عربی حاصل می شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وزیر خارجه انگلیس خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و از تلاش فلسطین برای به دست آوردن عضویت کامل در سازمان ملل حمایت کند.

منبع
وفا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا