اقتصادیخبر اول

اردوغان: صادرات ترکیه به 254.8 میلیارد دلار رسید

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که صادرات این کشور در فاصله اکتبر 2022 تا اکتبر 2023 با ثبت رکورد تازه به 254.8 میلیارد دلار رسیده است.

میدل ایست نیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اعلام کرد که صادرات این کشور در فاصله اکتبر 2022 تا اکتبر 2023 به 254.8 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش «آناتولی»، اردوغان در یک مراسم دولتی در استانبول گفت که باید به شرکت‌های ترکیه‌ای که در تولید و استخدام نیروی کار و صادرات در این کشور کمک می‌کنند افتخار کنیم.

وی گفت که در سال 2003 که حزب عدالت و توسعه در ترکیه بر سر کار آمد صادرات این کشور فقط 36.1 میلیارد دلار بوده است اما در فاصله اکتبر سال گذشته تا اکتبر امسال به 254.8 میلیارد دلار رسیده است.

اردوغان ادامه داد که با وجود همه مشکلات در سطح جهانی، صادرات ترکیه روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد.

به گفته رئیس جمهور ترکیه صادرات این کشور در ماه اکتبر گذشته رکورد تازه‌ای ثبت کرده و با 74 درصد افزایش نسبت به اکتبر سال گذشته به رقم بی سابقه 22.9 میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود که افزایش کمیت صادرات مهم است اما باید در مرحله پیش رو بر افزایش کیفیت تمرکز کنیم و تأکید کرد که دولت ترکیه خواستار ثبت موفقیت‌های تازه در عرصه موشک و کشتی و زرهی و دوربین‌های نظامی و سامانه‌های پدافند هوایی و جنگ سایبری از نوع موفقیت‌ها در بخش پهپادی است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا