سیاسی

اتحادیه اروپا: خشونت شهرک نشینان افراطی باید متوقف شود

رئیس کمیسیون اروپا گفت که چشم انداز قابل اجرا برای کشور مستقل فلسطین، از طریق یکپارچگی غزه و کرانه باختری در سایه تشکیلات خودگردان فلسطین است.

میدل ایست نیوز: اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که خشونت فزاینده ای که از سوی افرد افراطی در کرانه باختری اشغالی اعمال می شود، باید متوقف شود.

به گزارش «اسکای نیوز» خشونت شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان در کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته (آغاز عملیات طوفان الاقصی) شدت یافته است.

فون درلاین گفت که باید از گسترش این خشونت جلوگیری کنیم و همزیستی مسالمت آمیز با راه حل «دو کشوری» امکان پذیر است.

این اظهارات رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و شارل میشل، رئیس شورای اروپایی مطرح شد.

وی در این کنفرانس افزود: مردم فلسطین و کشورهای عربی همسایه آنان احتیاج به اطمینان خاطر دارند که کوچ اجباری صورت نمی گیرد، بلکه یک چشم انداز قابل اجرا برای کشور مستقل فلسطین، از طریق یکپارچگی غزه و کرانه باختری در سایه تشکیلات خودگردان فلسطین است و بدین منظور باید خشونت غیرقابل قبول افراط گرایان در کرانه باختری متوقف شود.

هقته گذشته جو بایدن، رئیس جمهور امریکا دستور اجرای تحریم هایی علیه شهرک نشینان اسرائیلی افراطی که به فلسطینیان در کرانه باختری حمله کرده و موجب آوارگی آنان می شوند را داد.

وی شب گذشته نیز گفت که برای دستیابی به راه حل «دو کشوری» تلاش می کنیم تا فلسطینی ها و اسرائیلی ها بتوانند در کنار یکدیگر زندگی کنند.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا