اقتصادیسیاسی

ایجاد پلتفرمی مشترک برای ارتباط بازرگانان عراق و چین

مشاور نخست وزیر عراق در امور سرمایه گذاری و مدیرعامل صندوق توسعه عراق از ایجاد پلتفرمی برای همکاری بازرگانان عراقی و چینی خبر داد.

میدل ایست نیوز: محمد النجار، مشاور نخست وزیر عراق در امور سرمایه گذاری و مدیرعامل صندوق توسعه عراق از ایجاد پلتفرمی برای همکاری بازرگانان عراقی و چینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی با اعلام این خبر گفت که چین با چندین ویژگی متمایز است و از جمله اینکه تنها کشوری است که توانست 400 میلیون انسان را طی 20 سال از خط فقر نجات دهد و این تجربه بزرگی است که همه باید از آن استفاده کنند.

النجار افزود که دیگر ویژگی چین انتقال از اقتصاد کمونیستی وابسته به حکومت به اقتصاد مشترک حقیقی و مولد است.

وی با اشاره به اینکه چین از طریق 4 هزار سال تمدن، تجربه مدیریت تغییرات را دارد، گفت که عراق به چین به عنوان یک کشور دوست و همراه در زمانی که همه از عراق دست کشیدند، می نگرد.

مشاور نخست وزیر عراق بیان کرد که سعی می کنیم بسیار از تجربه چین در چگونگی تغییر چارچوب ها و سیستم های کشور استفاده کنیم و اشاره کرد که چین یک اصل مرتبط با مناطق ویژه اقتصادی دارد که عراق باید برای تغییر وضعیت اقتصادی خود از آن استفاده کند.

وی بر پروژه های تجاری و صنعتی تجدیدپذیر میان عراق و چین تاکید و اشاره کرد که شورای بازرگانی عراق و چین، پلتفرمی برای ارتباط بازرگانان دو کشور خواهد بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا